ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

עודף משקל של שלושה ק"ג, איך נפתרים ממנו בחדשיים?

והפעם עם קריצה

למי שעדיין מחפש פתרונות לבעיית עודף משקל, למי שעדיין לא הבין, שטיפים מקבלים מלצרים, ושקסמים יש רק בקרקס, מוקדשות הוראות ההפעלה ל" איך נפטרים משלושה ק"ג בחדשיים"

מה לא לעשות כדי להפחית עודף משקל?

• בשום פנים ואופן לא עושים דיאטה בסגנון דיאטת כסאח. היא אומנם תוריד אתכם 10 ק"ג בחודש, אבל תעלה אתכם 15 בזה שלאחריו ובמילא לא תוכלו להמשיך בה בחודש הבא. כך שעם עודף משקל התחלתם, אבל עם השמנה של ממש סיימתם.

• אל תהיו כאלה מסכנים. לקיצוצים בתקציב האוכל יש תמורה בצורת פחות עודף משקל בסוף החודש. תחושת מסכנות והחמצה יובילו אתכם היישר לחיפוש פיצוי. חיפוש פיצוי ימצא את מבוקשו קרוב לודאי בצלחת.

• אל תכניסו הביתה ואל תזמנו אליכם את המאכלים שעצם החשיבה עליהם מעוררות בכם ויברציות בלתי נשלטות וגורמת לכם לשכוח את עודף המשקל שלכם. או במילים אחרות, אל תעבירו את כוח הרצון שלכם גיבוש לסיירת. הוא לא יעמוד בזה.

מה כן לעשות כדי להפחית עודף משקל?

• מנמיכים ציפיות. פנטזית דיאטה ה"עשרה ק"ג בשבעה ימים" (בנוסח עשר ארצות בארבעה ימים) כבר עשתה את שלה ונכשלה כשלון חרוץ. הגיעה הזמן לאפסנה בבוידעם. הדבר החם הבא, כשיש עודף משקל,  הוא "שני ק"ג בחודשיים" (זה הרבה יותר מעמיק)

• מתחילים כבר לעשות פעילות גופנית. לפעמים זה יכול לעשות את כל העבודה,לפעמים לזרז הורדה של עודף משקל. הכוונה בפעילות גופנית היא לאותה אחת שתכנס לשגרה כמו שרחצה, צחצוח שיניים ו...שומו שמיים, גם אכילה (כן, כן, זו שבגללה אתם עם עודף משקל) נכנסו אליה. כמה בשבוע? – כמה פעמים בשבוע שאתם מתרחצים ומצחצחים שיניים. מה יש? פעילות גופנית היא תחזוקה חשובה פחות?

• לפני שאתם בוחרים מה לשנות בדיאטה ובהרגלי האכילה והפעילות שלכם שאלו את עצמכם האם ככה אתם מוכנים לחיות גם בעוד עשר שנים, (בתנאי שתהיו ללא עודף משקל, כמובן)? במידה וכן – לכו על זה. במידה ולא – כנראה שבחרתם בשינוי שאינו רצוי לכם (ע"ע דיאטות כסאח) ולא יעזור לכם להתמודד עם בעיית עודף משקל לאורך זמן.

 שתפו את הקרובים לכם ואל תהססו לבקש עזרה בדיאטה והתחשבות. תמיכת הסביבה הקרובה באנשים בעלי עודף משקל היא אחד ממנבאי ההצלחה וההתמדה. שום דבר לא יקרה לאמא אם בארוחת שישי תהיה על השולחן רק עוגה אחת (ולא ארבע).

• ואם כבר מדברים על אמא (שבעצמה לא פעם בעלת עודף משקל והתחילה בדיוק אתמול דיאטה), היו אסרטיבים, גם לבעלי עודף משקל מותר להגיד "לא". אל תנסו לגונן על כל מי שמנסה להאכיל אתכם, הוא במילא עושה את זה לצורך טיפוח תחושת הסיפוק שלו. הוא כבר יתמודד עם ה"לא" שלכם. לכם יש עודף משקל להתמודד איתו.

•  תתאהבו.

• תתאהבו.

חזרה לרשימה