ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

מירי בן ציון

"ניסיתי את כל האפשרויות – הן לא היו טובות עבורי"

פורסם בתאריך: 14-03-2013

שמי מירי בן ציון ואני בת 51. בסיבוב הנוכחי והאחרון (מתחייבת) רזיתי 56 ק"ג במשך כשנה וחצי. כבת להורים שעברו כצעירים את החוסר והרעב במלחמת העולם השנייה דאגו הורי לפטם אותי כי ילדה יפה היא ילדה מלאה ועגולה.

דיאטה ראשונה עשיתי בגיל 15 ומאז עליתי תמיד יותר ממה שרזיתי. ניסיתי כל סוג של דיאטה: כדורים, מחטים באוזניים, אבקות קסם. ברובם רזיתי אך מיד כשהפסקתי עליתי למשקל גבוה יותר.

לפני כ – 20 שנים פגשתי את דיאטה קלאב ואת מירה קלינגהופר בקבוצה שהוקמה בישוב שלי – עתלית. גיליתי כבר אז שקבוצת תמיכה היא הפתרון בשבילי ואכן רזיתי כ – 50 ק"ג ושיננתי כל משפט של מירה וחשבתי שאני יודעת  הכל ותמיד אצליח לשמור על משקלי וגזרתי החדשה. הקבוצה התפרקה ובגלל אינטנסיביות העבודה והחיים חשבתי שאסתדר בלעדיה.

בעשרים שנה שאחר כך הלכתי לאיבוד, לא הצלחתי לשלוט בתזונה, התמקדתי בגידול המשפחה, בעבודה, בלהסתדר עם כל הקשיים, מעברי מגורים מעבר לים ללא הילדים, אובדן הורים, עזיבת הילדים את הקן – התמקדתי בלשרוד והסתפקתי בכך שאני אומנם שמנה (מאוד מאוד שמנה) אך עדיין יפה. 

בשנים האחרונות התחלתי כל יום ראשון דיאטה, חיפשתי חברות שיצטרפו אלי ובעיקר התביישתי לחזור למירה ולהודות שהשמנתי (יותר ממה שרזיתי אצלה) ושאני זקוקה לתמיכה.

אני זוכרת את עצמי אומרת לבתי שאצטרך הודעה מוקדמת כדי לרזות לחתונה שלה ובחוכמתה הייתה אומרת שבגילה לא אקבל הודעה מראש של שנתיים ולכן כדאי שאתחיל בלי קשר אליה.

וכך היה בספטמבר 2011 החלטתי שאני מתחילה לא אחרי החגים אלא מיד וכך היה.

הופעתי בקבוצה של מירה שקיבלה אותי ללא ביקורת – רק בקבלה ובהבנה שהגעתי למקום הנכון עבורי. מצאתי קבוצה מדהימה של נשים תומכות שנתנו לי את הכוחות להצליח, להתמיד ואת ההבנה שאם אזדקק לתמיכה הן תהיינה שם עבורי. ואכן מאז מצאתי את דרך החיים המתאימה לי וחברות לחיים. 

מאז נוספו תובנות רבות: לאכול כל שעתיים-שלוש ארוחה, שאפשר להינות מארוחות בריאות ולא דשנות, שפעילות גופנית לא רק עוזרת לירידה במשקל אלא שומרת על בריאות ועל מצב רוחי. שהקבוצה היא חבל הביטחון שלי והכי חשוב שאני בקבוצה כל עוד אני חיה – כי אין לי דרך אחרת. ניסיתי את כל האפשרויות – הן לא היו טובות עבורי.

חזרה לרשימה