ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

למה אצלנו לא סופרים קלוריות?

מה הן קלוריות? 

קלוריות הן יחידות מידה לאנרגיה בהן מודדים את ההוצאות וההכנסות האנרגטיות של הגוף. הגוף זקוק לאנרגיה בכדי להתקיים, בדומה למכונית הזקוקה לדלק בכדי לנסוע. הדלק של הגוף מגיע מהמזון ויחידות המידה שלו הן קלוריות. קלוריה אחת היא כמות האנרגיה שיש להשקיע בכדי לחמם גרם אחד של מים מ 14.5-15.5 מעלות בלחץ של אטמוספירה אחת. כאשר אנו משתמשים במילה קלוריות, אנו למעשה מתכוונים לקילו קלוריות, כלומר אלף קלוריות. כך למשל, כשאנחנו אומרים שערכו של מזון מסוים הוא 100 קלוריות, אנו מתכוונים למעשה למאה אלף קלוריות. ערכו הקלורי של כל מזון מכיל קלוריות מחלבון, משומן ומפחמימות. 

ספירת קלוריות – כדאי?

כיום, על מירב מוצרי המזון שאנו קונים, על פי חוק, מופיע פירוט המרכיבים וכן כמה קלוריות הם מכילים. המידע הזה מאפשר ספירת קלוריות יומית ובאופן זה בקרה על הכמות שאנו אוכלים.

זו הסיבה, בגינה ספירת קלוריות משמשת לא פעם כהמלצה לירידה במשקל. ספירת קלוריות  נראית על פניו כדרך נוחה ובטוחה לבקרה על המזון שאנו אוכלים ולכן בזמן דיאטה : ספרתם כמות קלוריות נמוכה מזו שאתם שורפים ביום – תרדו במשקל. אבל אליה וקוץ בה, ספירת המזון אותו אנו אוכלים מתגלה מהר מאד כמייגעת ומתישה, שלא לומר, מוציאה את הטעם וההנאה מהמזון. ספירת קלוריות עלולה להיהפך במהרה להתעסקות יתר במקרה הטוב ולהתנהגות טורדנית במקרה הרע בו לא נכניס מזון לפה עד שנדע כמה קלוריות הוא מכיל. בפועל, ספירת קלוריות אינה משמשת ככלי לבקרה על המשקל לטווח ארוך ואינה משתלבת כחלק משינוי התנהגות אכילה המחזיק לאורך שנים.

ומה במקום ספירת קלוריות?

אצלנו בדיאטה קלאב שינוי הרגלי אכילה ואימוץ אורחות חיים לאורך שנים הם נר לרגלינו. מכיוון שכך, מצאנו לנכון לאמץ שיטה, שמצד אחד תאפשר בקרה על מה וכמה אנו אוכלים, אך מצד שני תהיי ישימה, לא מייגעת ותוכל להשתלב בנינוחות כחלק מהתנהגות האכילה.

לשם כך, במקום לספור קלוריות אנו סופרים מנות.

ספירת המנות פשוטה למדי: כל מנה מהווה כמות מזון מקבוצת מזון. כך למשל, מנת פחמימה יכולה להיות 2 פרוסות לחם קל או חצי כוס אורז מבושל ומנת פרי תהיה תפוח בינוני.

כל אחד, על פי תפריטו האישי, יודע כמה מנות עליו לאכול מכל קבוצת מזון.

תאור המנות הוא פלסטי ולכן אין צורך לשקול. כך למשל מנת חלבון חלבי יכולה להיות 2 כפות גבינה ומנת שומן 2 אגוזי מלך.

מספר המנות מכל קבוצת מזון אינו גדול, כך שקל לזכור ואין צורך להסתובב עם מחשבון.

זאת בניגוד לספירת קלורית, משום שמירב המידע הקלורי מתייחס ל 100 גרם ואיך נדע כמה גלידה זה 100 גרם בלי לשקול?

מעבר לכך שספירת המנות קלה ומהירה, היא באה כחלק מתפריט מאוזן.

כתוצאה מכך, לא רק שאנו שומרים על כמות קלוריות שתאפר לנו לרדת במשקל, אלא גם שהחלוקה שלהן בין קבוצות המזון מאוזנת ומאפשרת לגוף לקבל את כל צרכיו.

אם ברצונך להפסיק לספור ולהתחיל לאכול

 

חזרה לרשימה