דיאטה-לרדת במשקל-דיאטה קלאב
ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

ירידה במשקל ושמירה על התוצאות בשיטת רק להיום

או איך בצעדים קטנים נגיע אל השינוי הגדול

אצלנו בחברת דיאטה קלאב, הבנו כבר מזמן, שהטיפול בעודף המשקל מתחיל בראש. הלכה למעשה, הכוונה בכך היא, שלצורך ירידה במשקל, ואולי עוד לפני שמתחיל השינוי באכילה, צריך לבצע שינוי בחשיבה. הרבה פעמים, בכדי להצליח לרדת במשקל וגם לשמור עליו לאורך זמן, אנו נדרשים לשינויים במערך הציפיות שלנו. אנו מוותרים על מחשבות שמקבעות אותנו ומשחררים אמונות, גם כאלו שליוו אותנו במשך שנים רבות. כך למשל, רבים מאיתנו חונכו להאמין, שקצב ירידה רצוי במשקל, מהיר יותר מ ½ ק"ג בשבוע. אמונה זו יוצרת מערכת ציפיות, שמביאה לכדי אכזבות חוזרות ונשנות. המפגש עם המציאות, בה קצב ירידה שפוי ובריא עומד על כחצי ק"ג בשבוע, יוצר לא פעם תחושת תסכול וייאוש, בעיקר לנוכח הדרך הארוכה עד למשקל הרצוי.

ירידה במשקל בשיטת "רק להיום"

עיקרון מרכזי בשיטת דיאטה קלאב, לסובלים מעודף משקל, הוא עיקרון "רק להיום". העיקרון מצודד בהתקדמות על פי יעדים נקודתיים, שמטרתם ירידה במשקל ונכונים ואפשריים לפחות להיום. למשל, רק היום אעשה פעילות גופנית, רק היום אוותר על אכילה מול הטלביזיה, רק היום אצמד לתכנית האכילה...

עבור הרבה אנשים המעוניינים לרדת במשקל, במיוחד אלו הסובלים מעודף משקל גבוה, והזקוקים לשינויים רק מערכתיים בחייהם, הדרך עלולה להראות ארוכה ומייאשת. הסתכלות קצרת טווח, מבחינת היעדים ההתנהגותיים, נמצאת כמעשית יותר ומביאה בסופו של דבר לירידה במשקל. התמודדות יומית נחווית כקלה יותר בהשוואה להתמודדות בעלת תאריך סיום לא ידוע. גם קביעת מטרות ביניים משקליות, ולא קביעת משקל יעד אחד סופי ורחוק, מסייעת לשימור המוטיבציה וההתמדה.

ההיגיון שעומד בבסיס החשיבה של "רק להיום" הוא, שהאתמול כבר עבר ואין אנו יכולים לשנותו והמחר אינו ידוע ואין באפשרותנו לשלוט במה שיתרחש.

לרדת במשקל עם רשימת "רק להיום"

אם ברצונכם לרדת במשקל, הכינו לכם את רשימת ה"רק להיום" שלכם.

"רק להיום" פירושו:

• 24 שעות של רצון טוב ועשייה.

• להחליט שבמשך 24 השעות הקרובות נאכל אך ורק מאכלים המומלצים בתוכנית שלנו.

• ליישם במשך 24 שעות את העקרונות הבסיסיים של התוכנית (שש ארוחות ביום, שתייה מרובה, פעילות גופנית).

• להשתדל לחיות ולעבור את ה-24 השעות הקרובות מבלי לפנות לאוכל כפתרון לבעיות.

• אם יש משהו בתוכנית שנראה לנו ש"אף פעם לא נוכל לעשותו" – נחליט שרק היום נשתדל ונעשה אותו.

• להחליט שרק היום לא נכעס על עצמנו

• להחליט שרק היום נאהב ונסלח לעצמנו

• להחליט שרק היום נזכור את ההצלחות ונשאיר בצד את הכישלונות

• ...

• ....

בהצלחה!

 

 

חזרה לרשימה