ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

דיאטניות או קבוצת תמיכה?

אנשים רבים עושים דיאטה. חלקם מאמין שעשיית דיאטה במסגרת קבוצתית או במסגרת פרטנית יכולה להגביר את סיכויי הצלחה. על היתרונות והחסרונות של שתי הדרכים.

 

כמו הרבה דיאטניות אחרות, גם הטיפול שלי מתרכז באנשים המעוניינים לרדת במשקל. רב האנשים המגיעים לטיפול אצל דיאטניות מביאים איתם היסטוריה ענפה של ניסיונות דיאטה. מתוך הניסיונות האלה, חלקם היו במסגרות של טיפול אחד על אחד, כמו במרפאות של דיאטניות וחלקם במסגרות קבוצתיות כמו בקבוצות התמיכה של דיאטהקלאב. לא משנה מה מסגרת הטיפול, המטרה היא תמיד אותה אחת: שיפור באיכות החיים. יש מי שישפרו את איכות חייהם על ידי ירידה במשקל, יש על ידי שיפור מצבם הבריאותי. רב המטופלים ירצו מסגרת טיפול שתאפשר להם להביע את עצמם, שתהווה מקום בטוח בו הם יכולים להיחשף, שתהיה אמפתית ומכילה, שלא תשפוט אותם ושתתן להם כלים שיעצימו אותם.

דיאטניות או קבוצות תמיכה – בעד ונגד

מטופלים ותיקים ומנוסים יודעים להגיד על עצמם איזה סוג טיפול מתאים להם. הרב מתחלקים בין שני הטיפולים: המעדיפים טיפול יחידני על ידי דיאטניות יאמרו שהם זקוקים מאד ליחס האישי, להתייחסות אליהם ולקשייהם בלבד לאורך כל הפגישה ולכך שצרותיהם של אחרים לא מעניינות אותם. הם יספרו שבמסגרת קבוצתית הם מרגישים נבוכים להיחשף ולהראות בחושלתם, נסגרים, צופים מהצד ואינם פעילים, כך שבסופו של דבר, אינם תורמים לחברי הקבוצה האחרים ואינם נתרמים בעצמם.

המעדיפים טיפול במסגרת קבוצתית יספרו לא פעם על הטיפול שעברו אצל דיאטניות ולא עזר להם. על כך שלא תמיד הרגישו מובנים ושלא תמיד קיבלו מענה לסוגיות שמעבר למה לאכול, כמה ומתי. מעדיפי הקבוצות ירגישו שהם מקבלים את ההתייחסות לה הם זקוקים גם במסגרת קבוצתית ולא אישית. אנשים אלה יראו תועלת רבה בהקשבה גם למשתתפים אחרים וירגישו מועצמים מההתייחסות של מנחה הקבוצה ושל חבריה.

קיים גם הסוג השלישי, אותה קבוצת אנשים שיכולה להפיק גם מטיפול אישי אצל דיאטניות וגם במסגרת קבוצה. בקבוצה זו יכולת התגמשות רבה לסוג הטיפול וכן ויכולת להפיק תועלת אישית בכל אחת מהמסגרות.

היתרון של הייעוץ הפרטני על ידי דיאטניות על פני קבוצת התמיכה בא לידי ביטוי בעיקר כשהמטופל זקוק למידע תזונתי הספציפי לבעיה שלו או להתאמת תפריט אישית, כמו שנדרש במצבי חולי מסוימים או במצבים בהם יש דרישות תזונתיות ייחודיות. החיסרון הוא, שלפעמים דיאטניות, כיועצות ומטפלות, לא מהוות דמות שהמטופל יכול להזדהות איתה. הדבר רלבנטי בעיקר כשמדובר בטיפול לשינוי הרגלים, כמו שינוי הרגלי אכילה לצורך ירידה במשקל. כאשר המטופל לא יכול להזדהות עם המטפל בתהליך של ירידה במשקל, זה עלול לפגום בהצלחתו.

מציאת דמות או דמויות להזדהות עימן בתהליך השינוי יכולות להימצא בקלות רבה יותר בתוך מסגרת קבוצתית ולא בגלל מספר האנשים שבה.

כמובן, שהתאמת המסגרת, דיאטניות או קבוצה, להעדפות ולצרכי מטופל תגביר את סיכויי ההצלחה של הדיאטה.

דיאטניות בדיאטהקלאב

את הקבוצות של דיאטהקלאב מנחות מנחות בוגרות השיטה המצויות ברזיה ונעזרות בה בעצמן לצורך שמירה על משקלן הרצוי. כיוון שכך, מנחות אלה מהוות לא פעם דמות להזדהות איתה מצד המשתתפים בקבוצה, מה שכאמור מגדיל את סיכויי הצלחה שלהם. מעבר לכך, המנחות הן גם יועצות תזונה. על מנת להרחיב את קשת השירותים ולהתאימם למגוון רב יותר של אנשים, מעסיקה דיאטהקלאב גם דיאטניות שנותנות את הייעוץ האישי במסגרת פגישות פרטניות או במסגרת המקוונת של דיאטניות און ליין. המשותף לשתי צורות הטיפול הוא נאמנות לשיטה של דיאטהקלאב והקפדה על העקרונות המנחים אותה.

 

 

 

חזרה לרשימה