דרך חיים לכל החיים

חדשות

29-12-2011
עד חודשיים מתנה!

מבצע מיוחד לכבוד השנה החדשה

לפרטים נוספים


28-11-2011
מתלבט/ת אם להצטרף?

קבל/י מפגש התנסות חינם!

לפרטים נוספים


12-10-2011
דיאטהקלאב אצלך בעבודה

רוצה שנגיע גם אליך?

לפרטים נוספים


15-09-2011
חדש בדיאטהקלאב - הפיתה של ניר

לפרטים נוספים


01-08-2011
הרשמה מלאה באמצעות האתר

חדש! ניתן להרשם באמצעות האתר ולקבל הנחה!

לפרטים נוספים


28-07-2011
גמול השתלמות למורים

מורים,קבוצות התמיכה שלנו מוכרות לגמול השתלמות

לפרטים נוספים


"בבוקר אכול כמלך, בצהריים כבן מלך ובערב כאביון"

"בבוקר אכול כמו מלך, בצהרים כבן מלך, בערב כאביון". את התובנות האלה הבין הרמב"ם לפני שבע מאות שנה. בואו לקרוא מה אומר על כך המדע של שנות האלפיים

בעולם המערבי, השמנה הינה בעיית התזונה הנפוצה ביותר. שעורי ההשמנה בעשרים וחמש שנה אחרונות עלו במקביל לירידה בפעילות הגופנית ובאכילת ארוחת הבוקר. כתוצאה מכך גדל העניין המדעי בקשר שבין אכילת ארוחת הבוקר ומניעת השמנה, וויסות תאבון, איכות התזונה והפחתת הסיכון למחלות כרוניות.

נמצא קשר הפוך בין אכילת ארוחת בוקר לבין BMI, הן במבוגרים והן בילדים. אנשים האוכלים ארוחת בוקר בקביעות נוטים להיות בעלי BMI נמוך יותר ואילו אנשים בעלי עודף משקל נוטים לדלג על ארוחת הבוקר. מחקרים מצאו, שצריכת האנרגיה של אנשים בעלי משקל תקין או תת משקל מחולקת על פני היום, זאת בהשוואה לאנשים בעלי עודף משקל. מחקרים אחרים מראים, שאנשים שעשו דיאטה והקפידו על אכילת ארוחת בוקר ירדו במשקלם יותר מאלה שדילגו עליה.

גם מחקרים בילדים מצאו שילדים בעלי עודף משקל צורכים פחות קלוריות בארוחת הבוקר, מדלגים עליה לעיתים קרובות יותר וצורכים יותר קלוריות בארוחת הערב, בהשוואה לילדים בעלי משקל תקין.

דיאטה וארוחת בוקר

עוד נמצא בילדים, שדילוג קבוע על ארוחת בוקר קשור להישגים נמוכים בלימודים ובצריכה לא מספקת של אבות מזון, כגון פירות וירקות, מה שעלול לגרום לחסכים תזונתיים בילדים אלה.

מחקרים תצפיתיים שבדקו את הקשר בין אכילת ארוחת בוקר לבין השמנה והסיכון למחלות כרוניות מצאו, שאכילה קבועה של ארוחת בוקר המבוססת על דגנים מלאים ופירות קשורה ב BMI נמוך יותר ובהפחתת הסיכון למחלות לב הקשורות בהשמנה. 

ישנן מספר תיאוריות המנסות להסביר מדוע דילוג על ארוחת בוקר מעכב ירידה במשקל. אחת מהן היא הסברה, שדילוג על ארוחת הבוקר עלול לגרום לאכילת יתר מאוחר יותר במהלך היום. מחקרים קליניים בבני אדם מצאו, שהגדלת תדירות הארוחות ביום משפרת מדדים מטבוליים המפחיתים את הסיכון למחלות כרוניות ומפחיתה את התיאבון ואת צריכת האנרגיה. החוקרים טוענים, שהשינויים המטבוליים האלה מושפעים בעיקר מארוחת הבוקר באופן הבא: ארוחת בוקר עשירה בסיבים תזונתיים (כמו דגנים מלאים) גורמת לעליה מתונה ברמות הסוכר והאינסולין ובכך משפרת את הרגישות לאינסולין ובעקיפין מורידה את רמות הסוכר ואת רמות הכולסטרול הרע (LDL) פחמימות מורכבות משפיעות על שחרור הורמונים שיתכן ומתפקדים כפקטורי שובע.

מחקרים נוספים רבים מציעים שדיאטה וארוחת בוקר המכילות מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך יכולה להשפיע על המשקל דרך העלאת דרגת השובע והקטנת צריכת האוכל בעקבות כך.

סברה נוספת שנחקרה ונמצאה כנכונה היא, שאנשים האוכלים ארוחת בוקר על בסיס קבוע, אוכלים תזונה נכונה ומאוזנת יותר במהלך כל היום.

ההמלצות האמריקאיות לארוחת בוקר הן:

• ארוחה משותפת לכל בני המשפחה

• ארוחה שתכיל 25-30% מהצריכה הקלורית היומית

• המזון צריך להיות טעים ובריא. לדוגמא: חלב או אחד ממוצריו דלי השומן, דגנים (רצוי מלאים) ופרי (טרי, לא מיץ וללא תוספת סוכר)

 

חזרה לרשימה

 

חיפוש קבוצה:

 

התקשרו 1-800-601-601 - 24 שעות ביממה