ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

דיאטה אונליין – יש דבר כזה

פורסם ביום 9-8-2011, בשעה 11:38 ע"י דיאטה מהחיים

כמו שאתם בטח מכירים אותי כבר, אני לא מומחית גדולה למחשבים, למרות שאני כותבת בלוג ואוהבת לטפח את החווה הווירטואלית שלי בפייסבוק… אבל לאחרונה נתקלתי במהלך שיטוטי ברשת במונח חדש יחסית, או לפחות עבורי הוא חדש – דיאטה אונליין.

בהתחלה זה היה נשמע לי הזוי ואפילו לא אמיתי, אבל התחלתי לקרוא על זה קצת, והבנתי שבסך הכל ניתן לנצל את האינטרנט ואת האופן בו כולנו מחוברים אליו כל יום, גם לצרכי דיאטה, עבור מי שזקוק לכך.

זה לא שאף פעם לא השתמשתי באינטרנט לצורך הדיאטה שלי – חוץ מהבלוג הזה בו אני יכולה לשפוך את אשר על ליבי ואת כל מה שעוברת עלי במסגרת ניסיונותיי הנצחיים והמוצלחים למחצה לרדת במשקל, אני גם הרבה פעמים מוציאה מתכונים לדיאטה מהאינטרנט, מצ'וטטת עם חברות מקבוצת ההרזיה, מוציאה חומר הנוגע לתזונה נכונה (ובמיוחד עכשיו כאשר אני לומדת תזונה..) וכד'. אבל על משהו כמו דיאטה אונליין עדיין לא שמעתי, עד עכשיו כאמור.

אז מה זה בעצם דיאטה אונליין? אני מניחה שמשתמשים במונח זה בדרכים שונות בכל מיני אתרים שונים, אבל אני אתאר כאן רק את האתר בו ראיתי את המונח הזה לראשונה – אתר זה מציע בעצם תמיכה למי שמשתתף ב קבוצת הרזיה או מנסה דיאטה כזו או אחרת באופן רציני ולאורך זמן. במסגרת אותה "דיאטה אונליין" מקבל אותו אדם תמיכה באמצעות האתר ממדריך הרזיה מנוסה, אשר פחות או יותר לוקח אותו תחת חסותו ומנסה לעקוב אחר ההתקדמות שלו, ולנסות לעזור לו לעמוד ביעדים ולהתמיד בדיאטה, וכל זה אפילו בלי לדבר פעם אחת – הכל באמצעות האינטרנט. כך, אותו מדריך נותן לו עצות באופן יומיומי בנוגע לתזונה נכונה, פעילות גופנית, התמדה בדיאטה, עמידה ביעדים וכד', והכל דרך אתר האינטרנט, בדרך כלל אפילו בלי שיחה ישירה ודינאמית בין השניים. הם מתכתבים על בסיס יומיומי, וכך אינם מחויבים לשעות ספציפיות כלשהן להיות מול המחשב.

יכול להיות שכל עניין הזה של דיאטה אונליין כתמיכה במי שנמצא בעיצומה של דיאטה "רגילה" הוא באמת מועיל וחדשני, אך סביר להניח שהוא מתאים רק לחלק מהאנשים. הרבה אנשים לבטח יאמרו כי הם לא מרגישים בנוח לקבל תמיכה ועידוד יומיומי בדבר הדיאטה שלהם ממישהו שהם אף פעם לא ראו, ואפילו לא שמעו את קולו. מצד שני, אנשים אחרים וודאי יאמרו כי זה דווקא מתאים להם, שכן מדובר כאן על דיסקרטיות אולטימטיבית, העשויה להתאים למי שמתבייש ואינו ממהר להיפתח בפני אחרים וזרים בכל הנוגע לבעיות המשקל שלו ולהצלחתו או אי הצלחתו לרדת במשקל.

בכל מקרה, אותי זה פשוט מסקרן באופן כללי, לראות כיצד אפילו בתחום כמו דיאטה, האינטרנט מוצא את הדרך להשתלב ולהשפיע.

אני בינתיים אשאר עם קבוצת ההרזיה שלי – טוב לי איתם, ואני אוהבת לראות אותם ולשמוע את קולם מדי שבוע…

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*