ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

פרעה השמן

פורסם ביום 7-3-2013, בשעה 22:18 ע"י יוסי רז

אמא שלי הייתה אומרת, "משחת שיניים אף פעם לא נגמרת, תמיד אפשר להוציא ממנה עוד, תסתכל מַאמַאלֶ'ה"… ואז היא הייתה נעמדת לידי, סמוך לכיור, לוחצת, סוחטת וחולבת עם אצבעות הברזל הדקות שלה עוד פס משחה עבה על מברשת השיניים הקטנטנה שלי. כן, גבירותיי ורבותיי, קלות וקלים יקרים, אני איפה שהוא נשארתי אותו ילד משתומם מול אינסוף הסיבות והתירוצים שנפלטים ממוחי הקודח כמו אותה משחה בלתי גמורה, ואחר כך אני לא מתבייש לחשוב למה התוצאות של המאמצים שלי לא משביעות רצון! כן, למה באמת? למה שהתוצאות שלי יהיו משביעות רצון כשרוב הזמן אני עושה דיאטה בפינצטה?

סיבות אף פעם לא חסרות. אם זה לא ראש השנה, זה החורף ואם זה לא החורף זה הקיץ, ואם לא הקיץ זה חנוכה ופורים, ואם לא פורים זה שבועות, ואם זה לא חגים זה שישי-שבת ואם לא שישי שבת זה בגלל העבודה, והילדים, והחברים של הילדים, והעצבים מהעבודה, והעייפות, והתפריט, והלימודים, ועכשיו שוב בפעם המיליון – זה בגלל חג הפסח. כן, קלות וקלים יקרים, כל הסיבות האלה הן רק חלק מזערי, קצהו של קרחון התירוצים שאני ואנחנו בקבוצות שלנו חוזרים וממציאים מבלי להתעייף לאורך התקופה בה התחייבנו לרדת במשקל.

אבל לכבוד חג הפסח המתקרב, הייתי רוצה להתעמק באיש אחד שמן, מאוד מאוד שמן, כל כך שמן וממורמר האיש הזה, שכשהוא לא אוכל וזולל, הוא לא מפסיק להוציא מהפה הקטן והמסריח שלו מילים מכוערות ומירמורים. אלוהים קרא לאיש הזה"פרעה", מכיוון הוא נולד עם "פֵּה רַע". פרעה מסמל את היצר הרע שלנו, האויב הפנימי שנמצא בראש שלנו, "האיש השמן" שמופיע בלי שום הזמנה ומחבל בכל התכנונים וההתארגנויות שלנו. פרעה הזה כל הזמן מוציא מהפה שלו דברים רעים וכל מילה שלו היא נגד ו"למה לא". למה לא להתאמץ ולעשות תוכנית אכילה מסודרת, כן, פרעה הפנימי הוא הפה הרע של האיש השמן שבתוכנו שגורם לנו להיות ממורמרים, מרירים ומתלוננים סדרתיים "קשה לי", "חסר לי", "רעב לי"…

אז איך יוצאים מהשעבוד לפה הרע הזה? יציאת מצריים שלי השנה תהיה להמיר את הפה הרע שלי בפה הטוב. פה שיספר לי סיפורים אחרים. סיפורים שמתחילים במילים "למה כן": למה כן כדאי לי להתאמץ. למה כן לצאת להליכה בכל יום. למה כן לעמוד בכל הכללים של תכנית האכילה. למה כן להיות אחת ולתמיד רציני בתוכנית בלי משחקים. חג פסח המתקרב הוא התשובה לפה הרע של פרעה, הוא יציאת מצריים האישית שלנו, אם הפה שלנו יתחיל לדבר מילים טובות, "פרעה" יתחלף ב"פסח" או הפה הרע יתחלף בפה-סח, פה שמשוחח על דברים טובים, פה צח, פה נקי, פה זך. פה שמתחיל כל משפט שלו במילים "למה כן". אם השנה אלמד לעשות את זה, אצא מהשעבוד שלי לפרעה השמן, אצא מעבדות לחירות, אמן, אמן ואמן.

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*