ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

מי הזיז את הטחינה שלי/ניר קיפניס

פורסם ביום 16-10-2013, בשעה 14:16 ע"י kipnis

 בשבוע הראשון שלי בדיאטה קלאב. רזיתי ב  800 גרם.

מייד מתחשק לי לכתוב "רק ב 800 גרם" – שכן לאורך כל השבוע החולף, בעודי מכרסם גזרים כארנב בפינת החי, חלמתי על ירידה דרסטית באמת: ארבעה קילוגרמים נניח, משהו שיגרום לי לאחוז בשולי הג'ינס בטרם עלותי על המשקל לבל יחליקו חלילה מעל מותניי המצטמקות…

מייד נשוב למשקל, אבל קודם כל על השבוע שהיה:

באדיקות ששמורה לחוזרים בתשובה, נצמדתי לתפריט ה 1,800 קלוריות ליום שלי כמו מתפלל לטקסט קדוש: שתי פרוסות קלות בגבינה לצד פלפל בבוקר, ארוחת ביניים עם שתי פרוסות נוספות מרוחות בכפית טחינה… כפית! אני שפעם הייתי מודד את הטחינה שלי בליטרים, מודד אותה פתאום בכפיות. וזה לא נעצר רק בטחינה, כי טוחן המבורגרים שכמוני מסתפק לפתע בחזה עוף בתנור בתוספת ירקות מבושלים וסלט… וכך זה נמשך עד לארוחת הלילה שכוללת ארבעה ביסקוויטים "פתי-בר" עם בננה… אוי לי, איך נפלו גיבורים.

מה שכן, יש להודות שלמרות השינוי בסוג המזון, מבחינת הכמויות העסק נראה פייר לגמרי: לא רק שלא רעבתי, אלא שלפעמים הכרחתי את עצמי לתקוע יוגורט ופרי בשעה ארבע אחרי הצהריים, רק כי כך הורה התפריט. ועדיין, לאורך כל השבוע, לא הפסקתי לראות את עצמי, בעיני רוחי, כמאבד קילוגרמים רבים.

אז פתאום 800 גרם? אללי – כבר אכלתי סטייקים כבדים יותר!

את התסכול הזה אני חולק עם אביבה, מנחת הקבוצה ועם החברים בה – ומהר מאוד הופך התסכול לתקווה: כי מבט לאחור מגלה שהדיאטות הקודמות שלי, היו מוצלחות לשעתן. עם דגש דווקא על "לשעתן" ולצערי לא על "מוצלחות". השבועות הראשונים התאפיינו תמיד בירידה דרסטית במשקל, 3-4 קילוגרמים לשבוע. השבועות הבאים הביאו ירידות נוספות, מתונות יותר של קילו עד שניים– ואחרי שנה בערך שבתי לסורי ולרוב אף כמעט למשקלי הקודם (שזה עוד טוב, כי מרבית האנשים מסיימים דיאטות במשקל גבוה יותר מאשר החלו אותן). השוני הגדול מבחינתי הוא שהפעם לא באתי כדי לרזות "עד העונג הבא", אלא למצוא דרך חיים חדשה, דרך שהיא מסע ארוך, כזה שעל פי האמרה הסינית הידועה, מתחיל בצעד קטן אחד.

האם בעוד כמה חודשים מהיום, כשאביט בסיפוק על הקילוגרמים הרבים שנשרו ממני, אהרהר באותם 800 גרם, כמו רץ מרתון שנזכר בערגה במאת-המטרים הראשונים שלו? ימים יגידו.

בינתיים אני יכול לומר בוודאות רק ש "אני ניר קיפניס, התחלתי במשקל 135.1 ק"ג ואחרי שבוע אני 134.3". זה עדיין המון, אבל בראש אני כבר קל כשתי הפרוסות שאני מורח בכפית אחת של טחינה, מוצר שעד לפני שבוע מדדתי במיכלים…

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*