ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

גדלתי בשנה, קטנתי במשקל

פורסם ביום 19-11-2013, בשעה 6:23 ע"י kipnis

גדלתי בשנה, קטנתי במשקל

בחשש מה נעמדתי על המשקל. הספרות זינקו מאפס להרבה יותר ממאה ולבסוף נעצרו על 127.3 שהם1.8 קילוגרםפחות מאשר בשקילה האחרונה, אמנם עברו שבועיים ולא שבוע בודד, אבל בכל זאת – עוד כמעט שני קילוגרמים פחתו ממשקלי, שמצטברים כבר ל7.8 קילוגרמיםשהשלתי מעלי בשבעת השבועות מאז יצאתי לדרך עם "דיאטה-קלאב".

אחרי שבוע של היעדרות מהמפגשים, שמחתי לראות את חבריי לקבוצה. מדהים לראות איך קבוצה של זרים, כל אחד מרקע אחר, שמתקבצים לחדר אחד, עוברים בן רגע למצב אינטימי, מתמסרים מרצון לקבוצה התומכת. חושפים את חלומותיהם ופחדיהם. זה תמיד מתחיל בקול מהוסס, כמעט בלחישה, תוך כדי מלמול משפטי התנצלות מקדימים כמו : "אתם תחשבו שזה לא נורמאלי" או "אני מתביישת להגיד את זה בקול רם" – ולאט לאט, לנוכח הערותיהן המחבקות של המשתתפים האחרים הופך הטון המהוסס לקול צלול ובהיר.

"האם אתם מסוגלים לומר לעצמכם: 'מגיע לי'?" שואלת אותנו אביבה, המנחה, "האם מגיע לכם להיות רזים?".

הפכתי בשאלה הזאת לא מעט וגיליתי שהיא אולי המפתח להבנת כישלונות קודמים שלי בתחום: בעיני עודף המשקל שלי היה גמול ראוי על אורח חיי הנהנתי, האם אני מסוגל לחשוב בכלל ש"מגיע לי" להיות רזה יותר? נדמה לי שרק ביום שבו אוכל לומר לעצמי "כן" בפה מלא, אהיה בוודאות על הדרך הנכונה.

לא בכדי פתחתי את הרשימה הזאת במילה "בחשש": אני לא יודע איך הפך יום-הולדת לא עגול בעליל לשבוע של חגיגות, אבל האישה, הילדים, החברים – כל אחד בתורו בחר לחגוג עמי הפעם בסגנון שונה כאשר חוט השני שנמתח בין כולם היה כמובן אוכל, מסעדות או סתם כמה "דרינקים" שמאחלים לי לזכות לשנה הבאה… כמו בתוך שדה-מוקשים התנהלתי לי השבוע, ולמי שחושב שאני מגזים, אגלה רק שאפילו מאמן-הכושר שלי הפתיע אותי ב… עוגת שוקולד ומוס שחיכתה לי בחדר המלון שבו לנתי עם משפחתי!

פעם הייתי "מפצה" על כל הפרת-משמעת שכזאת בצום של חצי-יום לפחות… ועם יד על הלב, מי מכם, קוראיי הנכבדים, לא מכיר את הנוהל הזה? אנחנו מרשים לעצמנו להתרשל לפעמים, רק מפני שאנחנו חושבים שנוכל לפצות על כך אם נמנע מעצמנו את הארוחה הבאה, מעין ניהול-משברים קלוקל שמסתיים תמיד בכישלון.

לא הפעם! הפעם נצמדתי לשש הארוחות שלהן אני מחויב מתוקף התפריט של "דיאטה-קלאב" וגם אם חטאתי במסגרת פסטיבל יום ההולדת הקטן שלי באיזו מנה לא מותרת בעליל, הכרחתי את עצמי ממש לאכול גם כשלא הייתי רעב, את כל הפריטים שרשומים אצלי בתפריט לארוחה הבאה. בלי "הלוואת", ""חסכונות" או "פיצויים". נשמע לכם כמו דרך בדוקה להשמין? ובכן, על זה אני יכול לענות רק ב 1.8!1.8 קילוגרמיםשירדו ממשקלי דווקא בשבועיים "מסוכנים" כל-כך!

עכשיו, כל שנותר לי לקוות הוא שלא אתחיל להשמין מרוב נחת…

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*