ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

כי סערת עלי

פורסם ביום 6-1-2015, בשעה 5:54 ע"י kipnis

כי סערת עלי

"כי סערת עלי, לנצח אנגנך. שווא חומה אצור לך שווא אציב דלתיים" כתב אלתרמן (אולי המשורר שהבין באופן הטוב ביותר, אם כי לא לכך כיוון במקור, את השקרים הקטנים שאנו מספרים לעצמנו ובשיר אחר כתב את המשפט הנפלא: "כי אפשר לרמות את בני-האדם, אבל לא את בני-המעיים…". כמה פעמים התפתינו להאמין בשקרים הקטנים שאנו מספרים לעצמנו אודות התזונה שלנו?…).

ובכן, הדברים הללו נכתבים כאשר רוחות-סערה נושבות בחוץ, החזאים פותחים את מהדורות החדשות וכל המדינה בכוננות סופה שנכון לעכשיו איני יודע עדיין לעמוד על טיבה (אם כי עלי להודות שאני בספק אם מזג-האוויר הים-תיכוני המתון ששורר באזורנו יכול לייצר "סופה" אמיתית), אך אם לשפוט על פי התחזיות, היא עומדת להיות אורחתנו במחצית השנייה של השבוע.

סופה אינה עניין רק לענף הצימרים בצפון או לתושבי ירושלים, אלא עניין לא פחות מאתגר עבורנו, מי שמנסים לאזן בין ההוצאות להכנסות (של הקלוריות): בעת סופה אנו נוטים להישאר יותר בבית מול הטלוויזיה, לצאת פחות לפעילות ספורטיבית בחוץ או אף בחדר הכושר, והכי גרוע – לצרוך מאכלים "מנחמים"… לפיכך, גם לנו כדאי להתכונן לסופה כהלכתה.

מי שיסמוך על התפריט הרגיל שלו, עלול להיקלע למצוקה כבר עם הצניחה בטמפרטורות: נראה אתכם מוציאים מהמקרר פרי קר או ירק, שוטפים אותו במי הברז הקרים ואוכלים בהנאה כששיניכם נוקשות מקור… לפיכך, מהניסיון שלי, כדאי להצטייד במרק חם אך קל יחסית שאפשר ללגום (כמעט) ללא הגבלה וללא חשש, לגוון את מלאי המשקאות החמים למשל בעוד סוג או שניים של תה – ולדאוג גם ל "חטיפים" בריאים ולא (מאוד) משמינים בדמות חטיפי אנרגיה, סוכריות לייט ואפילו תמרים ופירות יבשים אחרים (ערכם הקלורי גבוה, אך הם עדיין עדיפים לאין מונים על שוקולד). חייבים לאכול משהו חם? קלחי תירס שאפשר להשליך לסיר עם מים רותחים (שבינתיים יחמם גם את הבית ויבשם אותו בריחו המתקתק של התירס) הם אולי לא פתרון דיאטה "קלאסי", אבל שוב – עדיפים על פני כמעט כל אלטרנטיבה.

אז נכון, את מהדורות החדשות יפתחו הלילה "מפלסות השלג במוקד החירום של עיריית ירושלים" כנהוג במקומותינו, ולא תמונות של חברי "דיאטה-קלאב" עורכים קניות של פריכיות לקראת הסופה, ועדיין – מי מבינינו שייתפס לא מוכן – יאכל אותה. תרתי משמע.

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*