ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

משהו לשתות?

פורסם ביום 20-1-2015, בשעה 6:46 ע"י kipnis

משהו לשתות?

כולנו יודעים שחשוב לשתות הרבה. זהו כלל נכון לכולם, אבל בוודאי למי שמנסה לרזות: מהרגע הראשון ב"דיאטה קלאב" הציעו לנו להיצמד לבקבוק כדי שנוכל לשתות לפחות שלושה ליטרים ביום. אלא שלא על מי ברז בלבד (ואפילו לא רק על מים מינרלים) יחיה האדם. יש גם תה…

כלומר – בעיקר בחורף, אני מוצא את עצמי שותה יותר ויותר ממנו, בעיקר כדי להתגבר על הרגעים המוכרים לכל מי שהתנסה אי פעם בדיאטה – הרגעים שבם הימים הקרים ביותר בשנה, פוגשים תפריט דל בשומן ופחמימות וגורמים לשיניים לנקוש אפילו תחת מעטה של טרנינג ביתי כבד… "פרכוסי הקור" האלה מושתקים אצלי מיד באמצעות תה חם, ורצוי גם בעזרת איזו עוגייה דלה – שתאפשר לי לגשר על פער הזמנים עד לארוחה הבאה עלי לטובה.

מאחר צריכת המשקאות החמים שלי שולשה מאז התחלתי לדאוג למזונותיי, הרי שהדבר הראשון שהייתי צריך לצמצם במודע הוא הקפה. לא רק שהתערובת הארומטית הנפלאה הזאת מזיקה לדיאטה בהיותה סופחת נוזלים, היא אינה מומלצת גם למי שלא סובל מעודף משקל – ולפיכך הגבלתי את עצמי לכוס אחת בבוקר (לא כולל פגישות בבתי-קפה שבהן איני יכול לוותר על אספרסו) שאפילו עליה אני מוותר לפעמים לטובת תה ירוק. ההחלטה השנייה היא הפחתה דרמטית בכמות הממתיק המלאכותי. אני בטוח שיש בין הקוראים מי שויתרו על המתקת המשקאות החמים שלהם כבר מזמן ומגחכים עכשיו לנוכח ייסורי הטירונות שלי, אבל נשבע לכם שהדבר הכי קשה בדיאטה שלי בחודש האחרון היה לרדת משני עיגולי סוכרזית קטנים לאחד בכל כוס משקה… אגב, כמה בני-סמכא שעימם התייעצתי, גרסו שאפשר שמכל השינויים שערכתי בתפריט שלי, זה אולי החשוב ביותר, במיוחד לנוכח כמה מחקרים עדכניים שמלמדים שאפשר שהממתיקים המלאכותיים עלולים לגרום לסוכרת בדיוק כמו הסוכר הישן והרע… אלא שלא נעצרתי בשתייה החמה: מכר שלי טען שרזה פלאים בעקבות, החזיקו חזק, עלייה בצריכה היומית והקבועה של בירה! בדקתי את מה שנראה מופרך על פניו וגיליתי גילוי משמח: למרות הדימוי שלה כבעלת ערך קלורי רב, הרי שבבקבוק בירה ממוצע (330 מ"ל) בחוזק של כ 5% אלכוהול, יש פחות או יותר את אותן קלוריות כמו בחטיף אנרגיה או בכוס מיץ תפוזים… רוצה לומר – מה שהחבר שלי עשה היה בסך הכל להחליף ארוחת ביניים בחטיף או בכוס מיץ – וכאשר מוסיפים לכך את הערכים התזונתיים הבריאים של הבירה, יש בהחלט סיכוי שהבחור אמר את האמת: הוא התחיל לשתות שלושה בקבוקי בירה בכל יום – כתחליף לנשנושים מזיקים לאורך כל יום העבודה – ולא רק שנהנה, כנראה, ממצב רוח משופר, אפילו רזה בשבעה קילוגרמים על פני כמה חודשים. זה לא אומר שאני שואף להעביר אתכם לדיאטת-בירה, כי אצלי למשל זה לא היה עובד: עם כל חיבתי למיץ-השעורה הנפלא הזה שמלווה את האנושות עוד מהימים הראשונים של ההיסטוריה (הידעתם למשל שהשיכר שנזכר במקרא הוא בירה ולא יין?) הרי שבירה פותחת עבורי את התיאבון לאוכל ובעיקר… לעוד בירה! אבל עדיין, הטענה של החבר שלי נשמעת פתאום לא מופרכת בעליל.

טוב, חלפה כבר כחצי שעה מאז שהתחלתי להקליד את הטור הזה, מה שאומר שאני חייב לגשת לשתות כוס מים. זה לא תמיד קל, בעיקר בשיא החורף, אבל זה מה זה חשוב… אז שתו נא: מים, תה, אפילו בירה (בצריכה מבוקרת כמובן) – בעיקר שתשתו לחיים, תרתי משמע.

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*