ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

בקיץ הזה תלבשו לבן (למרות שזה משמין)

פורסם ביום 28-4-2015, בשעה 5:58 ע"י kipnis

בקיץ הזה תלבשו לבן (אפילו שזה משמין)

אני לא יודע מה אתכם, אבל אני כבר למדתי שמי שמבקש לרזות, מוכרח להתאים את עצמו אל עונות השנה.

למה אני מתכוון? נניח שבחורף אתם דואגים להכין מדי שבוע סיר ענק של מרק, כזה שאפשר הוציא מהמקרר, לרוקן במצקת אל תוך קערה וללגום בהנאה – הרי שעשיתם משהו טוב למען הדיאטה שלכם. נכון – גם מרק (ובעיקר מרק טעים של חורף) יכול להכיל רכיבים משמינים שלא לדבר על הנטייה של רבים להכניס לתוכו משקדי מרק וקרוטונים, רחמנא לצלן ועד לקרעי בצק או לחם (מי שלא טעם את מרק הגולאש שאני מכין עם פפריקה, בשר בקר, ירקות-שורש ונטיפי בצק שמתבשלים בחומו של הנוזל האדמדם, לא טעם מרק מימיו… כשנגיע כולנו למשקל-היעד שלנו, אני מבטיח לכל אחד מכם קערית כ"ארוחה מותרת" – ויש גם גרסה לצמחונים!), אבל אפילו כשמביאים בחשבון את "ההפרות" הענקיות האלה בחוזה שערכנו עם עצמנו, מתברר שמי שיעביר חורף על מרקים, אפילו אם יחטא פה ושם – ירזה לפחות.

המקביל הקיצי של המרק הוא כמובן הסלט. עלי להודות שלמרות שהסלט מורכב מן המרק ברמת התפעול היום-יומי (מרק הרי אפשר להכין בסיר ענק ולשמור במקרר או אף במקפיא כמעין "נס פך השמן" המודרני, אם כי מוטב שתמעיטו בשימוש בשמן), הרי שלי באופן אישי הוא נוח יותר. אולי זו הטמפרטורה בחוץ שמורידה את מפלס הרעב, אולי כי אוכל קר מתאים יותר לגרסאות קלות מאשר אוכל חם – ואולי זה רק אני. ממאבק של שנים בהשמנה, אני יכול לדווח כי חודשי הקיץ הם לרוב אלה שבהם מושגת התקדמות טובה בהרבה מאשר בחורף. נכון, גם לקיץ סכנות משלו בדמות גלידה (בעיה שפתרתי בעזרת קרטיבים-דיאט שאולי אינם המזון הכי בריא בעולם, אבל מעניקים יחס טעם-קלוריה מצוין. יש גם גלידות-לייט סבירות בערך קלורי שאינו גבוה בהרבה מחטיף אנרגיה למשל, הבעיה איתן היא שהן נמכרות במחיר שהוא פשוט שערורייתי בהתחשב בעובדה שלא יקר יותר ליצרן, לפחות לא יקר עד כדי כך) או פירות מתוקים. גם כאן, כמו בגזרת המרק, אני טוען שגם אם תחטאו לדיאטה ותגזימו, הרי שעוד לא נולד האדם שהשמין בגלל אכילת פירות, אפילו אם "חטא" בענבים או אבטיח.

נחזור לסלט: ירקות הרי יש לנו בשפע, ומעבר לירקות "עומק", יש גם לא מעט "ירקות רוחב" כמו חסה או כרוב – שאפשר להגדיל בעזרתם את נפח הסלט מבלי להתפרע בגזרת הקלוריות, ויש גם תוספות כיפיות: אצל אחד זו טונה, אצל האחר ביצה קשה ואצל השלישי כף טחינה, רוצה לומר – לכבוד הקיץ שהגיע אני מוצא את עצמי מחליף את האורחה העיקרית שלי, זו שאני נוהג לאכול בערב, בסלט ירקות טרי, בריא ובעיקר משביע ולא משמין (אותו שילוב חמקמק שאנו רודפים אחריו כמו שרודפים אחרי הרוח. למרבה הצער במרדף הזה לא שורפים קלוריות…).

גם כשאני יוצא למסעדה או בית-קפה (ולשמחתי מכל בחינה שאינה דיאטטית, מרבית הפגישות שלי נערכות במוסדות שכאלה…) ניתן למצוא בקלות סלט בתפריט וברוב המטבחים כבר רגילים לבקשות של סועדים כמוני שמבקשים את הרוטב בצד, כדי לאפשר לעצמי לפחות אשליה של שליטה… זאת ועוד: באחד הפוסטים האחרונים כתבתי כאן על תרומתה של כוס בירה לדיאטה שלי. נכון שלבירה ערך קלורי גבוה יחסית, אבל היא עדיין משמינה פחות ממיץ תפוזים סחוט-טרי באותו הנפח! (אתם מוזמנים לבדוק אם אתם לא מאמינים לי) וכוס של שליש בירה לצד סלט, היא לא רק מתכון לארוחת צהרים משביעה, אלא גם מתבררת כיעילה בעוד לא מעט פרמטרים אחרים (הפחתת הסיכוי למחלות לב, הפחתת הסיכוי לסוכרת במיוחד בקרב נשים, הפחתת הסיכוי לאוסטופרוזיס ועוד) ובקיץ, כשחם בחוץ, אני לא יכול לחשוב על משקה מרווה יותר!.

הנה כי כן, בכל הקשור לדיאטה אני טיפוס מובהק של קיץ – ועכשיו נותר רק לגלות אם גם הקיץ הבא עלינו לטובה יעשה חסד עם המאמץ הדיאטטי שלי…

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*