ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

דיאטה בניו-יורק ?!

פורסם ביום 26-7-2010, בשעה 2:12 ע"י oula

כן, חברים, איי דיד איט !!!!!

חזרתי משבועיים בניו-יורק, ולא העלתי גרם אחד !!!!

אמנם לא הצלחתי לרדת במשקל, אבל המטרה שלי הייתה אחרת: החלטתי לא להיות רעבה בכלל. החלטתי שבכל מחיר אני שומרת על שגרת 6 ארוחות ביום ומנסה, תוך כדי, לא להגזים בכמויות של האוכל בכל ארוחה.  זוכרים ? לקחתי איתי המון אוכל – טוסטעים, גבינה לבנה וקוטג', סוכריות חמוצות וסוכרלוז, בסקוויטים של מרמולייט, ועוד ועוד. גם החברה שארחה אותי נערכה כראוי : היא קנתה ירקות ופירות, חזה עוף ולחם קל. לאכזבתי גיליתי שאמנם הלחם האמריקאי קל יחסית (40 או 45 קלוריות לפרוסה,  שזה ממש סביר לצורך העניין), אבל הלחם האמריקאי לא מחזיק מעמד אחרי שמורחים אותו. תוך חצי שעה הוא נהייה ספוג רטוב ודוחה למדי. הפשרה שלי היתה לאכול את הגבינות רק בארוחות בבית, ואילו להכנת כריכים השתמשתי בפסטרמות המקומיות (מאוד קל למצוא בארה"ב פסטרמות דיאטתיות – אחוז או שניים שומן בלבד).   כמובן שבכל כריך שמתי גם הרבה חסה, ואת הכריכים ליוויתי בירק נוסף ולפעמים גם פרי … הקפדתי על 6 ארוחות ביום, 3 פירות ביום, ארוחה אחת היתה "צהריים" – קצת יותר גדולה ומשביעה, אבל מרק היה קשה לי לארגן כמו שאני אוהבת. בבית אני אוכלת מרק לפחות פעמיים ביום, ולפעמים יותר. המרקים שאפשר למצוא במסעדות בניו-יורק אינם מתאימים כלל לתוכנית שלנו !!!!

אז לסיכום, שני צדדים יש למשוואה הזו. מצד אחד, אכלתי הרבה, לא הייתי רעבה אפילו לרגע אחד. לא הרגשתי בדיאטה, הרגשתי בשליטה! נהניתי מהטיול, לא הייתי עסוקה בחיפוש אוכל, אלא הלכתי לטייל בכיף איפה שרציתי ועשיתי מה שאני רוצה בלי לחשוב על אוכל. כל 3 שעות עשיתי הפסקה באיזו מדשאה יפה או על ספסל בקניון, ואכלתי את הארוחה שלי. הייתי ח-ו-פ-ש-י-י-ה- לחלוטין, לא משועבדת. בביקור בפסל החירות הרגשתי את החופש והחירות שכל-כך מסמלים את ארה"ב כאילו הם ממש מתקיימים בי עצמי. אולי על פני השטח זה נראה כאילו אני משועבדת לאוכל – מכינה כל יום כריכים, אוכלת לפי לו"ז מוכתב מראש, מוגבלת כביכול באכילה … אבל האמת היא שהרגשתי חופשייה באמת, נטולת התלבטויות, מנהלת את עצמי ולא נשלטת ע"י אכילה רגשית או פיתויים כאלו ואחרים. הייתי שלווה ורגועה כל הטיול.

מצד שני, אכלתי במסעדות. לא כל יום – רק פעם ביומיים שלושה. וגם במסעדות בחרתי בקפידה מנות טעימות אבל לא מוגזמות. הפרדתי את הקינוחים המתוקים מהארוחות. בחרתי את האוכל שלי ושלטתי בו. בסופו של דבר, אני מרגישה שאכלתי הרבה במסעדות, שטעמתי המון דברים שהם "מחוץ לתוכנית", כאילו לא הייתי ממש בדיאטה. אם לחזור למשוואה שהתחלתי לנסח – מצד אחד אכלתי הרבה, אכלתי היטב, ומצד שני הלכתי המון ברגל והוצאתי המון קלוריות. מבחינת הבגדים, ההיקפים שלי ירדו בשבועיים האלו. אני לא מומחית גדולה, אבל אני מנחשת שהשרירים שלי גדלו והתחזקו בשבועיים האלו, ומצד שני שרפתי קצת רקמת שומן מיותרת בטיול, כך שאולי לא ירדתי במשקל אבל אני נראית מעולה (כמות המחמאות שקיבלתי כשחזרתי לא משאירה צל של ספק !).

והכי הכי חשוב – שמרתי על שגרת חיים נורמלית. לא שברתי את התוכנית, לא "יצאתי לפרסומות", לא קילקלתי. חזרתי אמנם בג'ט לג נוראי ולקח לי  זמן להתאפס מחדש על סדר היום שלי (לא נעים לקטר על קשיי החזרה לשגרה אחרי חופשה כזו מדהימה) – אבל אתמול כבר היו סימני חזרה לשגרה מעודדים, והיום יהיה יום מושלם !!!!

לסיום – הלקח שלי הוא שכשיוצאים לחופשה הכי חשוב זה להקפיד על שגרת 6 ארוחות ביום. כל השאר כבר פחות מסובך, תאמינו לי !

שבוע טוב,

אולה

נ.ב. אני בדרך לחופשה אחרת באילת …. קטן עלי 4 ימים במלון באילת לעומת שבועיים בניו יורק !!!!!

תגובה אחת

  1. פורסמה ביום 26/07/2010 בשעה 06:22 | קישור קבוע

    מלכה! 🙂

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*