ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

דיאטה בהוראת הרופאים

פורסם ביום 11-1-2011, בשעה 12:40 ע"י כל מיני

אני יודעת שלאנשים שונים יש סיבות שונות ומשתנות להצטרף אל קבוצת הרזיה ולפצוח בדיאטות שאפתניות, ולכולם יש מוטיבציה נורא חזקה לרזות, אבל אני חייבת להגיד שאני חושבת שלי יש את המוטיבציה החזקה מכולם – החיים שלי תלויים בהצלחת הדיאטה הזו, והכוונה כאן היא לא למשהו בסגנון של "אני אמות מבושה אם לא אצליח לרזות". לא לא – אני באמת אהיה בסכנת חיים אמיתית אם לא אצליח לרזות, ומהר!

לאחרונה עברתי ניתוח בעקבות בעיות קשות מהן סבלתי במערכת העיכול ובמעי. במסגרת הניתוח עשו לי מה שמכונה בעגה המקצועית – "סטומה רפואית" – מין פתח ניקוז מלאכותי אשר מסייע לנקז כל מיני נוזלים ופסולת שהגוף מייצר, מפני שבמקרה שלי למעי יש בעיה לפלוט את כל אותה פסולת באופן נורמאלי. הניתוח עצמו היה סביר (לא לקח יותר מדי וההתאוששות מההרדמה הכללית הייתה יחסית מהירה וחסרת כאבים. יחסית…), אך התקופה שלאחריו הייתה מהתקופות הגרועות בחיים שלי.

מלבד חבישות מסביב לסטומה ולחתך של הניתוח שהיה צריך להחליף פעמיים ביום תוך כדי כאבים ואי נוחיות נוראית, הרופאים גרמו לי להבין ולהפנים שבלי שינוי מהותי ואמיתי בדרך החיים שלי אני פשוט לא אחיה עוד יותר מדי שנים.

כפי שבטח הבנתם כבר, אני בחורה כבדת משקל (בלשון המעטה…), ולא הייתה לי עם זה בעיה אף פעם בחיים. יש לי הרבה חברים, בעל אוהב ומסור ושני ילדים יפיפיים – כל מה שבן אדם יכול לבקש לעצמו בחיים, חוץ מבריאות כמובן. גם במישור הזה לא היו לי בעיות רוב החיים – אמנם הייתי כבדה כבר מילדותי, אבל המשקל העודף אף פעם לא מצא ביטוי בבעיות בריאותיות עד לפני כמה שנים. אז התחלתי לסבול יותר ויותר מבעיות בנשימה ועייפות כללית שהופיעה לעיתים תכופות יותר ויותר.

לאחר שנתיים כאלו כאשר המצב ממש הלך ונהיה בעייתי, המליצו לי על ניתוח לקיצור קיבה, ומשם העניינים הלכו והסתבכו עוד יותר, כאמור עד למצב הנוכחי של הסטומה וכל מה שנובע מכך.

בכל מקרה, אני לא מתכוונת להתלונן חס וחלילה, רק לנסות ולהסביר שעובר עלי כיום סוג של שינוי קיצוני שאני מברכת עליו. ההבנה הזו כי ללא שינוי מהותי בדרך החיים שלי לא אצליח לעולם לחזור לבריאות מלאה נתנה לי את זריקת המוטיבציה האולטימטיבית להיכנס לתכנית של דיאטה מקיפה, ובינתיים זה הולך מצוין ברוך השם…

 אני מרגישה שהקבוצה מאוד עוזרת לי לעמוד ביעדים שלי ולחיות בצורה שונה וטובה הרבה יותר. אני כבר מרגישה את השינוי בנשימה ובעייפות הכללית, ולאחר שתופעות הלוואי של הניתוח יחלפו, אני מקווה להיות כמו חדשה ואפילו יותר טוב – אני אהיה כמו שלא הייתי מעולם.

כנראה שהחוויות הקשות ביותר בחיים טומנות בחובן פוטנציאל עצום לצמוח ולגדול. אפשר למצוא את הטוב בכל סיטואציה, ובסיטואציה שלי יש המון על מה להודות.

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*