ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

דיאטה עבור ילדים

פורסם ביום 27-3-2011, בשעה 14:30 ע"י דיאטה מהחיים

לפני כמה פוסטים שיתפתי אתכם בחששות שיש לי בנוגע לילדים שלי – אני מפחדת שהם יתחילו לפתח בעיית משקל מפני שיש להם את הגנים שלי ושל בעלי (ושנינו לא אנשים רזים בדיוק…) וחיבה עזה למאכלים משמינים. אז בימים האחרונים זה הטריד אותי מאוד, אז עשיתי מה שעושים בימינו כשלא ממש יודעים מה לעשות – נכנסים לאינטרנט. חיפשתי קצת מידע על בעיות של עודף משקל בקרב ילדים, דיאטה לילדים ובכלל חומר רקע כללי על הנושא. נראה לי שההורות הכי טובה היא לנסות וללמוד כמה שיותר על הילדים והבעיות שעלולות לתקוף אותם בחיים, על מנת שנוכל אולי לעזור להם..

אני חייבת לומר שמה שמצאתי באינטרנט לא היה הכי מעודד. למדתי שישנם עשרות מיליוני ילדים בסכנת השמנה או במצב של משקל עודף בעולם המערבי כיום, ושיש כזה דבר דיאטה לילדים, אבל היא כנראה מסובכת ומורכבת יותר מאשר דיאטה למבוגרים. הסיבה לכך היא שדיאטה זה סוג של מאבק פסיכולוגי מתמשך, אשר מן הסתם נהיה קשה יותר כאשר מדובר בילדים.

נקודה מעניינת שלמדתי היא שיש צורך להבחין בין ילדים שאוכלים יותר מדי בגלל חיבה עזה לממתקים ומאכלים משמינים לבין ילדים שאוכלים כפיצוי על מצוקות נפשיות שונות. על פי האתרים שגלשתי בהם, מעל לתשעים אחוז (!!) מהילדים שסובלים ממשקל עודף הגיעו למצב זה עקב מצוקות נפשיות שונות. ברוך השם, אני מאמינה שאצל הילדים שלי לפחות זו לא הבעיה. נראה לי שהגדול לא ממש סובל ממצוקות נפשיות או חברתיות – יש לו הרבה חברים והוא נראה שמח כשהוא הולך לשחק איתם. הוא אף פעם לא נתן סימן כלשהו שמשהו לא בסדר, אז נראה לי שהמשקל שלו (שבדרך להיות משקל עודף…) הוא בעיקר בגלל גנים ואהבה עזה לממתקים (ואי אפשר להאשים אותו…). האמת היא שזה נתן לי דווקא קצת תקווה, כי זה אומר שהבעיה שלו פחות חמורה. אני מאמינה שכשהוא יתבגר מעט בעוד כמה שנים הוא יפנים את החשיבות של תזונה נכונה ופעילות גופנית קבועה, ויתחיל לרדת במשקל. לפחות לא נצטרך לקחת בשבילו פסיכולוג ילדים או משהו…

אבל בכל זאת, למרות כל המידע החדש שלמדתי, אני עדיין מודאגת. הבינוני והקטנה עוד קטנים מדי בשביל לפתח הפרעות אכילה או השמנת יתר, אבל כמו שהגדול מתחיל ללכת בדרך הזו, אני חוששת שגם הם ילכו בה כשהם יתבגרו.

מה עושים? לא ברור לגמרי. אני מתחילה לחפש מתכונים לדיאטה שהם טעימים במיוחד לילדים (בעיקר מתכונים מתוקים…), וכמובן שהדגש הכי חזק חייב להיות על חינוך. אני מתחילה לטפטף להם כבר מעכשיו כל מיני מסרים על תזונה נכונה ומבוקרת, על ספורט ועל שמירה על המשקל. אני מקווה שזה יצליח, לא נשאר לי הרבה יותר מזה לעשות.

אם למישהו יש עצה מעט קונקרטית יותר, אני בהחלט אשמח לשמוע…

2 תגובות

  1. אחת משלנו
    פורסמה ביום 02/04/2011 בשעה 18:37 | קישור קבוע

    בית בריא
    דוגמא אישית
    הרבה אהבה
    לא להציק יותר מדי על אוכל – פשוט לדאוג שיהיה אוכל בריא בבית
    בהצלחה

  2. yael
    פורסמה ביום 10/04/2011 בשעה 15:02 | קישור קבוע

    דוגמא אישית- פחות תתרכזי במסרים ישירים- פשוט תתנהגי כמו שהיית רוצה שהם יתנהגו- אכילה מאוזנת, פעילות גופנית, לא לנשנש מולם, ארוחות מסודרות יחד.
    גנים זו לא גזירת גורל, על מנת להיות שמן צריך יותר מכך.. בהצלחה!

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*