ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

החוויה האישית שלי עם דיאטה ודת

פורסם ביום 14-4-2011, בשעה 8:39 ע"י דיאטה מהחיים

אולי זה נשמע כמו כותרת קצת מוזרה, אבל אני חייבת לחלוק עם כולם את החוויה המדהימה העוברת עלי, כתוצאה מהשילוב בין ההתחזקות שעוברת עלי בחודשים האחרונים, לבין הדיאטה, שהיא כמובן פרמטר נוסף מהותי מאוד בחיים שלי.

בחודשים האחרונים, כפי שסיפרתי פה כבר, התחלתי להתחזק מעט, ולהתעניין בכל נושא הדת. מאז ומתמיד הייתה לי קרבה מסוימת לדת, אך רק בתקופה האחרונה התחלתי באמת להתעמק יותר בתחום, ולשאוב ממנו כוח והשראה נפשיים. וכאן בדיוק מקור הכוח של הדת בהקשר של הדיאטה שלי – בניגוד למשל למתכונים לדיאטה או לעיסוק בתפריט דיאטה מגוון, עשיר וטעים (עיסוק שהעביר לי הרבה מאוד זמן בצורה מהנה ומעניינת..), ההשפעה של ההתחזקות שלי על הדיאטה ועל המשימה שלי לרדת במשקל היא לא השפעה ישירה, אלא השפעה עקיפה במידה מסוימת, ועצמתית לא פחות. זה לא שאני קוראת תהילים, ומיד משם מרגישה שיש לי יותר כוח להתמיד בדיאטה. זה לא עובד ככה, לא עבורי לפחות. במקום זה, אני יכולה להעיד שבאופן כללי אני מרגישה חזקה ובריאה יותר מבחינה נפשית, אפילו הייתי אומרת – שלמה יותר, בגלל ההתקרבות שלי לדת. השלמות והחוזק הנפשי הזה, הן שעוזרות לי עם הדיאטה וההתמדה בה.

במובן מסוים, אני יכולה לאפיין את הדרך בה ההתחזקות שלי עוזרת לי עם הדיאטה, באותה צורה בה קבוצת הרזיה פועלת – אמנם קבוצת הרזיה מיועדת ספציפית למטרה זו והדת היא משהו הרבה יותר כללי, אך גם במקרה של קבוצת הרזיה זה לא שאני חוזרת מפגישה כזו או אחרת, ומרגישה שעכשיו אני יכולה יותר להתמיד בדיאטה. במקום זה, גם במקרה של קבוצת הרזיה, מדובר בתהליך ארוך טווח, תהליך של בנייה נפשית מסוימת. התרומה של המפגשים השבועיים בקבוצת ההרזיה באה לכדי ביטוי בסוג של שינוי נפשי עמוק וארוך טווח שאני עוברת לאט לאט, שינוי שכמובן מסייע לי להתמודד טוב יותר עם הדיאטה, אבל גם משנה את מי שאני, מעביר את האישיות שלי טרנספורמציה מסוימת, בדרך להיות יותר שלמה ושלווה, יותר חזקה מבפנים.

אני יודעת שזה נשמע קצת מוזר לדבר על הדת בהקשר של הדיאטה, ועוד להשוות את זה לקבוצת הרזיה, אבל אני כמובן מתכוונת לכל זה במין מישור פילוסופי – מופשט שכזה, ולא באופן מילולי. אני גם לא כותבת את זה מתוך רצון לשכנע מישהו שהתקרבות לדת תסייע לו בדיאטה – ממש לא. אני מאמינה שלכל אחד עובד מה שמתאים לו. עבורי זה הדת, עבור מישהו אחר זה יכול להיות דבר שונה לגמרי. אני רק אומרת שהדברים שחשובים ומהותיים לנו בחיים, אלא שיש להם ערך גדול ועמוק בעינינו – אלו הם הדברים שיכולים הכי טוב לעזור לנו להתמודד עם בעיות עודף משקל ועם התמדה בדיאטה. תזונה נכונה, פעילות גופנית, מתכונים לדיאטה וכד' – כל אלו הם טובים ומועילים, אבל רובם לא עובדים עלינו ברמה האישית – רגשית, ברמה העמוקה ביותר שיש לנו. בשביל זה, צריך משהו עמוק יותר…

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*