ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

דיאטה לטווח הרחוק – מה יהיה בעתיד?

פורסם ביום 12-5-2011, בשעה 8:09 ע"י דיאטה מהחיים

אתמול הייתה לי שיחה עם כמה חברות שהכרתי בקבוצת הרזיה, שיחה שגרמה לי לחשוב המון גם הרבה אחרי שהן הלכו. השיחה התחילה מדיבורים משעממים יחסית על מתכונים לדיאטה, תזונה נכונה וכד', אבל אז היא גלשה לנושא קצת פחות נחמד – הטווח הרחוק, בהקשר של דיאטה כמובן.

דיברנו בהתחלה על זה שמאז שכולנו הצטרפנו לקבוצת הרזיה, נפתח בפנינו עולם חדש ל התמדה במטרה של לרדת במשקל, הקפדה אמיתית על תפריט דיאטה, ובעיקר – זה שהכרנו אחת את השנייה ועוד הרבה אנשים נחמדים וטובים, אשר כולם עוזרים לכולם לרדת במשקל. אבל אז אחת מהבנות התחילה לדבר על כך שקרובת משפחה שלה הייתה לפני כמה שנים טובות בקבוצת הרזיה דומה, גם היא הצליחה לרדת במשקל ולהתמיד על תפריט דיאטה קפדני לאורך זמן וכד', אבל מאז היא הפסיקה ללכת לקבוצה כי לא היה לה זמן יותר, ולאחר מכן היא פשוט העלתה חזרה את כל המשקל העודף שהיא הצליחה להוריד בזמן בו הייתה בקבוצת הרזיה.

זו לא הפעם הראשונה שאני שומעת על נשים וגברים שהצליחו לרדת במשקל בצורה מרשימה כאשר היו בקבוצת הרזיה, ואז העלו את הכל חזרה מהר מאוד לאחר שעזבו אותה. לכן, התחלתי להביע דאגה, ואמרתי לבנות שאני מקווה שכולנו נישאר בקבוצת הרזיה למשך שנים רבות. הן אמרו שזה לא תמיד כל כך קל ושבחיים קורים הרבה דברים בלתי צפויים שגוזלים מאיתנו הרבה זמן ויכול להיות שלא נוכל להתמיד בקבוצת הרזיה לנצח, ולכן חשוב שננסה להבין למה מתרחשת התופעה הזו של עלייה חזרה במשקל מיד לאחר עזיבת קבוצת ההרזיה.

זו באמת שאלה טובה, שאני לא ממש יודעת לענות עליה. בחודשים האחרונים דווקא פיתחתי דרך מחשבה שאומרת שהכלים שאני מקבלת בקבוצת הרזיה יישארו איתי תמיד, גם אם אפסיק ללכת אליה. הידע בנוגע לתזונה נכונה, המוטיבציה לשמור על תפריט דיאטה ולעשות פעילות גופנית סדירה וכד' – הייתי בטוחה שזה חלק ממני עכשיו, חלק שלא ייעלם אף פעם. אבל כנראה שלמסגרת עצמה של קבוצת הרזיה יש גם השפעה עצומה – היא כנראה עוזרת לנו לשמור על הכל ביחד, ולא לתת לדיאטה להתפרק. אולי זה מה שגורם לאנשים שעוזבים את קבוצות ההרזיה שלהם לעלות חזרה במשקל.

אני מאוד לא מרוצה מהמסקנות האלו שהגעתי אליהן. אני מנסה לראות עכשיו איך אני משנה את המצב. אני רוצה לא להיות תלויה בקבוצת הרזיה. כמובן שאני מתכוונת להמשיך ללכת אליה, ואני לא רואה את עצמי מפסיקה בטווח הנראה לעין, אך אני חייבת לעשות הפרדה בראש על מנת לדעת שהכוח להתמיד בדיאטה הוא שלי, ותמיד יהיה שלי, עם או בלי קבוצת ההרזיה. מדובר כנראה על תהליך פסיכולוגי כלשהו. נראה עכשיו אם הוא באמת יצליח…

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*