ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

דיאטה מותאמת אישית

פורסם ביום 5-7-2011, בשעה 9:55 ע"י דיאטה מהחיים

לאחר שיחה ארוכה (ומעט מתישה..) עם בת דודתו של בעלי, אשר סובלת גם היא מעודף משקל, הבנתי שהרבה מאוד אנשים נרתעים מצורת הדיאטה הזו בה אני בחרתי (קבוצת הרזיה, וכל מה שנלווה לזה..), מפני שהם פשוט לא מרגישים בנוח לדבר עם הרבה אנשים זרים על בעיות המשקל שלהם, חוששים להיפתח ויותר מזה – מרגישים שפיתרון אחד כללי המיושם על ידי הרבה אנשים שונים באותו זמן הוא אינו אפקטיבי – שיטה חסרת סיכוי מבחינתם, כפי שניסחה זאת בת דודתו של בעלי.

מה שהיה לי לומר לה, ובעצם לכל מי שחושב ככה, זה שני מסרים עיקריים – הראשון הוא, כי גם אני הייתי סגורה ומסוגרת בנוגע לבעיות המשקל העודף שלי ולרצון שלי לרדת במשקל, אבל הדיבור והשיתוף בקבוצת ההרזיה פשוט פתחו אותי ושינו אותי באופן חיובי ורצוי. היום אני מרגישה שהשיתוף הזה יחד עם הרבה אנשים אחרים הנמצאים באותה סירה יחד איתי הוא בעצם מה שגורם לי להחזיק מעמד ולהתמיד בדיאטה. נשמע אולי כמו קלישאה, אבל זה נכון במאה אחוזים… הדבר השני שהיה לי לומר לה, הוא שהעובדה שיושבים מדי שבוע במפגשים של קבוצת ההרזיה, לא אומר שמדובר בפיתרון אחיד ויחידי לכולם. זה ממש לא "פס ייצור" של דיאטה או משהו כזה. קבוצת ההרזיה היא רק במת התמיכה והשיתוף. בפועל, מותאמת דיאטה אישית וייחודית לכל מי שמצטרף ומעוניין לרדת במשקל. המדריכים המנוסים ואנשי המקצוע השונים יודעים שאנשים הם שונים מאוד אחד מן השני, וככאלו לא ניתן פשוט להדביק להם דיאטה אחת קבועה, שתעבוד על כולם באותה מידה. לכן, כאשר מצטרפים לקבוצה, יושבים עם אנשי מקצוע (דיאטנים, מדריכי הרזיה וכד'..) ומרכיבים דיאטה אישית המותאמת לכל אחד ואחת מאיתנו, ומבוססת על אורח החיים שלנו, מבנה הגוף שלנו, הטעם שלנו וכד'. התאמה אישית של דיאטה לכל אחד ואחת היא אחד מהיסודות העומדים מאחורי דיאטה מוצלחת ורצינית. אל קבוצת ההרזיה מגיעים על מנת לתמוך ולהיתמך – להיעזר אחד בשני ולעזור למי שאנחנו יכולים, כך שכולנו נעבור את התהליך יחד, אפילו אם לכל אחד דיאטה מעט שונה ומותאמת אישית.

אני לא יודעת אם הצלחתי לשכנע אותה לתת לזה הזדמנות, ולבוא איתי למפגש של קבוצת ההרזיה על מנת לנסות את זה באמת. אבל אני חושבת שהיא כן הבינה שההתאמה האישית היא באמת חשובה, ונותנת לנו את הסיכוי הגבוה ביותר לעמוד בתכנית ולהצליח להתמיד בדיאטה.

למעשה, אני די בטוחה שאם לא הייתי יושבת עם צוות היועצים ומתאימה את תפריט הדיאטה שלי לאורח החיים הספציפי שלי כמו גם לטעם שלי באוכל ולצרכים הייחודיים של הגוף שלי, לא הייתי מגיעה לאן שהגעתי ולא הייתי מתמידה עד עכשיו. כנראה שבדיאטה חייבים לשלב בין תמיכה חברתית קבוצתית, לבין התאמה אישית…

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*