ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

על דיאטות ומצבים נפשיים

פורסם ביום 12-7-2011, בשעה 8:13 ע"י דיאטה מהחיים

במהלך הפגישה האחרונה בקבוצת ההרזיה, מישהי העלתה את הנושא של ההשפעה של הדיאטה האינטנסיבית והמתמשכת שלה על מצבה הנפשי. היא דיברה על כך שבתקופות בהן היא מצליחה לעמוד ביעדים שלה ולהרזות היא מרגישה נפלא, מלאת חיים וחדורת מוטיבציה, בעוד בתקופות קשות יותר של עלייה במשקל והתדרדרות היא נקלעת לעיתים למצוקה נפשית מסוימת. כמובן שכולם בקבוצה מאוד תמכו בה והמדריכה אמרה כמה דברים מאוד נכונים ומשמעותיים על העבודה הנפשית הנלווית לכל דיאטה ובעצם לכל דבר גדול שאנחנו עושים בחיים.

לאחר הפגישה הזו התחלתי לחשוב על הנושא יותר ויותר, ולהיות מודעת לא רק לדיאטה ולהצלחה או חוסר ההצלחה שלי לרדת במשקל, אלא גם לאופן בו כל הפן הזה של החיים שלי משפיע על הרגשות היומיומיים שלי. פתאום התחלתי למצוא הרבה יותר השפעה כזו ממה שחשבתי שהייתה קיימת. פתאום אני שמה לב שלדיאטה שלי וליכולת שלי להתמיד בה ולרדת במשקל יש חלק גדול במצב הרוח היומיומי שלי, כמו גם במצב המנטאלי הכללי שלי בחיים.

אתמול הייתה אצלי חברה טובה אשר הולכת גם היא ל קבוצת הרזייה דומה לזו בה אני משתתפת, ויחד דיברנו על הרצון העז לרדת במשקל באופן תמידי, כמו גם על כל מיני מתכונים לדיאטה חדשים ומסקרנים… לאחר שסיימנו לדבר על הדברים החשובים (המתכונים לדיאטה…), התחלנו לדבר על הנושא הזה של המצב המנטאלי שלנו, והאופן בו הוא מושפע מהדיאטה שלנו ומהצלחתנו לעמוד בה. החברה שלי גדלה בתור ילדה כבדת משקל כבר מילדותה, ולכן היא ספגה במשך כל ימי חייה את ההשפעה העצומה שיש למשקל מבחינה חברתית, וכמובן האופן בו זה משפיע על המצב המנטאלי. היא העירה את עיני לכך שמי שמצליח באמת להשלים בלב שלם עם המשקל שלו, ולהיות מרוצה מכך שהוא עושה כל שביכולתו על מנת לרדת במשקל, זוכה לחיות חיים מאושרים ורגועים יותר, ולהרבה יותר שקט ושלווה פנימיים. זה כמובן מעט "טריקי", מפני שהרבה מאוד אנשים חושבים שהם השלימו עם המשקל שלהם, ושעל ידי כך שהם משתתפים בפגישות של קבוצת הרזייה כזו או אחרת, הם עושים כל שביכולתם על מנת לרדת במשקל, אך עדיין אינם מרגישים שלמים ומאושרים עם זה. אבל השתתפות בפגישות של קבוצת הרזיה זה לא בהכרח אומר שאתם עושים כל שביכולתכם על מנת לרדת במשקל, ושניתן לנוח על זרי הדפנה ולהיות מאושרים ושלמים עם זה. השלמה אמיתית באה רק לאחר עבודה קשה ומאומצת לאורך זמן רב.

אני יכולה להעיד כי המצב המנטאלי שלי די יציב, גם לאור הדיאטה האינסופית שאני בוחרת לעשות, ואני חושבת שזה דווקא בגלל זה – אני יודעת בלב שלם ומלא שאני עושה כל שביכולתי על מנת לרדת במשקל, לחיות חיים בריאים יותר ולהנחיל את המנהגים הללו לילדים שלי. מבחינתי – זה כל מה שחשוב…

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*