ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

תפריט דיאטה אופטימאלי עבור המוח שלנו

פורסם ביום 19-7-2011, בשעה 8:56 ע"י דיאטה מהחיים

על פי רוב, כאשר מדברים על דיאטה, על החשיבות הרבה של שמירה על משקל סביר ואורח חיים תקין הכולל תזונה נכונה, פעילות גופנית וכד', מדברים בעיקר על ההשפעות של משקל עודף על התפקוד הפיסי של הגוף שלנו – עד כמה המשקל והתזונה שלנו משפיעים על רמת העייפות שלנו, על היכולת שלנו לבצע כל מיני פעולות, על האופן בו אנו נתפסים בעיני החברה וכד'. מה שכמעט ולא מדברים עליו (או לפחות במרבית המקרים לא ממש מתייחסים לסוגיה זו) זה ההשפעה העצומה של התזונה שלנו על תפקוד המוח שלנו – ללא ספק האיבר החשוב ביותר בגוף.. לכן, לתזונה נכונה ישנה חשיבות עצומה, הרבה מעבר לאיך אנחנו מרגישים ועד כמה קל לנו לנשום או לבצע פעולות שונות.

תפריט דיאטה והקפדה על תזונה נכונה הם קריטיים ומשפיעים באופן ישיר על תפקוד המוח שלנו – עד כמה אנחנו מצליחים להתרכז ולחשוב באופן צלול, וכמו כן עד כמה אנחנו צפויים להיות חשופים למחלות שונות הקשורות במוח (דוגמת אלצהיימר וכד'), כאשר נהיה זקנים.

נושא זה מתקשר ישירות לדיאטה, ולא רק למתכונים לדיאטה ותזונה נכונה, כפי שאולי רבים יחשבו – מה שאני מדברת עליו כאן הוא העדות הברורה ביותר לכך שאורח חיים נכון ובריא כמו זה עליו אנחנו מדברים ועובדים ב קבוצת הרזייה, הוא מתכון לחיים איכותיים וארוכים יותר, באופן שאינו משתמע לשתי פנים.

אז מהו תפריטו הדיאטה האופטימאלי עבור המוח שלנו ותפקודו השוטף? ובכן, בתור התחלה ובניגוד למה שמרבית האנשים נוטים לחשוב ולאכול, בשעות הבוקר כאשר אנחנו רק מתעוררים ומתחילים את היום שלנו, המרכיב התזונתי החשוב ביותר עבור המוח שלנו הוא קטניות. מרבית האנשים אינם אוכלים קטניות בבוקר ויתקשו להכניס שעועית, טחינה או חומוס לפה מיד בבוקר, אך לחילופין ניתן לאכול למשל חלבה, קצת טחינה גולמית עם דבש וכד'. למצוא דרך כלשהי לשלב את הקטניות בארוחת הבוקר שלכם (לא סתם חומוס ושעועית ידועים כמאכלי בוקר בתרבויות רבות…).

בשעות הצהריים, תפריט הדיאטה באופטימאלי למוח שלנו ממליץ על ארוחה קלה יחסית (כמו שגם אני המלצתי לפני כמה פוסטים..), הכוללת סלט, יוגורט וכד'. ללא בשר כבד וללא צלחת מלאה תוספות ממלאות שישלחו אותנו חזרה לשולחן העבודה עייפים ומנומנמים. לארוחת ערב מומלץ לאכול דגים עם תוספות שונות, ובכך לסגור יום המושלם למוח שלנו מבחינה תזונתית.

אמנם מדובר כאן בתפריט דיאטה השם דגש על מה שטוב ספציפית למוח שלנו, ולא בהכרח להרזיה בטוחה, אך אם יש משהו שהבנתי לאורך השנים, הוא שאי אפשר להפריד בין הנושאים השונים הללו. מה שטוב למוח שלנו, וודאי יהיה טוב גם לדיאטה שלנו ולניסיון לרדת במשקל. אז אני לא ממליצה ישר לזרוק את כל הדיאטה לפח ולהתחיל לאכול רק על פי הדיאטה שהצגתי כאן, אבל זה כן יכול להיות נושא מעניין ששווה להעלות אותו במפגש הבא של קבוצת ההרזיה שלכם…

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*