ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

מזוזות

פורסם ביום 9-1-2011, בשעה 7:42 ע"י דיאטה מהחיים

דיברתי עם בעלי והחלטנו להחליף את המזוזות בכל הבית. בזמן האחרון כל הילדים היו חולים, כל אחד בתורו וכל אחד במשהו אחר (מה שאומר שהם לא נדבקו אחד מהשני) ואני מרגישה תקועה עם הדיאטה. לא מצליחה לרדת במשקל בכלל, אפילו שהתזונה שלי מאוד השתפרה. קשה לי לספור קלוריות, אפילו קשה לי ללכת למפגשים של קבוצת הרזיה. בקיצור חברה אמרה לי שאם אני מרגישה שיש לנו במשפחה מזל נאחס אז מאוד כדאי לי לבדוק את המזוזות בבית. מספיק אות אחת קטנה שלא כתובה כמו שצריך בשביל לעשות עין הרע לכל הבית. אז הלכתי לרב והתייעצתי איתו והוא שלח איזה אברך שמבין במזוזות שבדק ואמר ששתיים באמת פגומות, במיוחד זאת שבדלת של המטבח (!!!). זה תמיד מדהים אותי איך שום דבר לא קורה סתם ככה. לכל דבר יש סיבה, גם אם אנחנו לא יודעים מהי, ורק צריך ללמוד לקרוא את הסימנים.

אז החלטנו ליתר ביטחון להחליף את כל המזוזות. במשרד של בעלי חילקו לא מזמן טליתות, מתנה לחג. אז בעלי מכיר סוחר של תשמישי קדושה שמקושר לכל הרבנים. ככה אני יודעת שהמזוזות באמת יהיו כשרות, ואני אבקש מהרב שיברך אותן ליתר ביטחון. רק להבהיר – אנחנו לא דתיים, אפילו נוהגים בשבת, אבל אנחנו מאמינים בבורא עולם וגם שומרים קצת מסורת. אני מבית מסורתי ובעלי גדל בבית דתי ומאוד חשוב לנו שהילדים יגדלו כיהודים, יכירו את הדת ואת החגים כמו שצריך ושיהיה להם קשר טוב לארץ הזאת. האמת, התלבטתי אם לשלוח אותם לבית ספר דתי אבל באזור שלנו הבית ספר הדתי נחשב הרבה פחות טוב ובבית ספר שלהם מקפידים על לימודי תנ"ך ומסורת יהודית, אז זה מספיק לי.

ניסיתי לספר על המזוזות השבוע קבצת דיאטה אבל הסתכלו עליי עקום שם. לא התפלאתי, כולן שם אשכנזיות כאלה שאין להן אלוהים, בעיקר הדיאטניות. אבל לא אכפת לי, שיחשבו מה שהן רוצות. כל אלה מרעיבות את הבעלים שלהן, לא מבשלות או שמבשלות אוכל תפל לגמרי, בלי שום נשמה. רק את מזכירה את אלוקים וכבר כולם מסתכלים עלייך כאילו את איזו פרימיטיבית משוגעת. אפילו שאלתי חלק מהן (מזמן) אם הן מאמינות בבורא עולם וכולן אמרו שכן. רק הן קוראות לזה בכל מיני שמות פלצניים כמו "היקום". רק אחת, משוגעת יותר מכולן, אמרה שלא, וסיפרה שהיא אפילו לא מלה את הילד שלה. לא האמנתי למשמע אוזניי. היא עוד תמיט אסון לא רק על הילד אלא על כל עם ישראל.

היום בבוקר חילקו לי תהילים ונרות שבת בקניון וכל היום, כל פעם שהיה לי רגע פנוי קראתי בתהילים. בסוף היום הרגשתי ממש שינוי פיזי, כאילו שמשהו מהמילים נכנס לי לגוף ולנשמה.

תגובה אחת

  1. תמר
    פורסמה ביום 10/01/2011 בשעה 08:15 | קישור קבוע

    בעה"י

    היי,
    אהבתי לקרוא את מה שכתבת.
    גם אני מרגישה שאת החלק החשוב כל כך של האמונה בחיי אני לא יכולה לחלוק עם חברי הקבוצה שלי. אבל זה לא מונע ממני להישען בתהליך הזה של הירידה במשקל על הדבר החשוב לי ביותר – אלוקים.
    הקבוצה, הדיאטה, המאמצים וכדומה תופסים מקומות פחות חשובים לעומת התמיכה שהשם נותן לי בכל יום ובכל רגע, בכל תחום ותחום וכמובן שבנושא הדיאטה.
    אני אישית מתפללת תפילה קטנה לפני כל ארוחה (ויש 6 כאלה ביום תודה לא-ל) בסוף היום אני גם מודה לאלוהים על ההצלחה ועל התמיכה ומבקשת שגם למחרת הוא יהיה איתי בכל ביס שנכנס לפי.

    שיהיה המון בהצלחה ואל תתביישי לבקש עזרה ממי שנותן אותה חינם, בשפע ועם המון אהבה – בורא עולם!

    תמר

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*