ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

תזונה נכונה כמרכיב באיכות החיים שלי

פורסם ביום 28-4-2011, בשעה 13:24 ע"י דיאטה מהחיים

כפי שכבר ציינתי פה כמה וכמה פעמים, מתכונים לדיאטה ובכלל תזונה נכונה הם מהתחומים החביבים והאהובים עלי ביותר מאז שנכנסתי למשטר הדיאטה הנוכחי. אוכל ובישולים היו תחביב שלי מאז ומעולם, וכאשר חיפשתי אחר דרכים לשלב את אורח החיים הבריא שדורשת הדיאטה שלי בחיים שלי, מצאתי כי אני כמובן מתחברת לתחום הבישול. כאשר סובלים מעודף משקל ומנסים לרדת במשקל כל הזמן, אוכל הופך להיות סוג של אויב שלך (או ככה לפחות נדמה בהתחלה..) – אתה כל הזמן חושב על אוכל ומתבאס מזה שאי אפשר לאכול את כל הדברים הטעימים שבא לך. החיבור שלי בין חיי ה דיאטה לבישול בעזרת מתכונים לדיאטה אשר כוללים מנות טעימות להפליא, וגם בריאות ומרזות, נתן לי באמת כוח רב להמשיך ולהתמיד בדרך בה התחלתי.

לאחרונה הבנתי כי מתכונים לדיאטה, בישול נכון ובריא ובכלל שמירה על תזונה נכונה הם הרבה יותר מאשר תחביב או אמצעי שלי להתחבר לדיאטה – מדובר ממש בחלק משמעותי מאיכות החיים שלי. שמתי לב לזה במיוחד אחרי סוף שבוע אחד מסוים בו בישלתי כמה מתכונים לדיאטה שהם גם טעימים, גם מאוד מזינים וגם כמובן בריאים, וזה מה שכל המשפחה אכלה במשך יומיים כמעט. פתאום, שמתי לב שבעלי במובן מסוים קם לתחייה – הוא אולי לא שם לב לזה ישר בהתחלה, אבל הייתה לו הרבה יותר אנרגיה, הוא היה נמרץ יותר וגם מצב הרוח שלו השתפר בהתאם.

אז נפל לי האסימון – תזונה נכונה ובריאה משפיעה גם על המצב הנפשי שלנו, ולא רק על המצב הגופני, ולכן יש לה השפעה אמיתית על איכות החיים שלנו. בדיוק כמו שבעלי היה נמרץ ומבסוט יותר מהממוצע באותו סוף שבוע, ככה אני כבר כמה חודשים טובים. תזונה נכונה מסייעת לי לא רק לשמור על המשקל ולרזות ולא רק להיות בכושר טוב יותר ופחות עייפה, אלא גם ממש משפיעה לטובה על מצב הרוח והמצב הנפשי. בקיצור – תזונה נכונה קובעת המידה רבה את רמת איכות החיים שלנו, והדבר הקשה כאן הוא להבין שזה באמת ככה.

מאז אותו סוף שבוע ניסיתי להסביר את התובנה החדשה שלי לבעלי. הוא הבין על מה אני מדברת אבל הוא עדיין לא אוכל כמו שצריך, ובורח לכל הג'אנק פוד הזה שכל כך טעים לו. אני חייבת להגיד שאני מבינה אותו – גם אם הוא הבין את המסר שלי על זה שתזונה נכונה משפיעה על המצב רוח ואיכות החיים, קשה לעכל ולהפנים את זה. צריך לאכול בריא ונכון לאורך הרבה זמן בשביל באמת להבין ולהרגיש את ההבדל ואת השיפור המקיף באורח החיים.

על זה אני גם אדבר השבוע ב קבוצת הרזייה שלי – על זה שמתכונים לדיאטה ותזונה נכונה הם עולי אחד החלקים הכי חשובים בחיים, גם למי שלא בהכרח מנסה להרזות…

תגובה אחת

  1. shellybg
    פורסמה ביום 30/04/2011 בשעה 17:38 | קישור קבוע

    מאוד מסכימה שמאז שאני בתוכנית אני כול הזמן סביב האוכל והסוכריות .
    לפעמים בא לי להתפרע ולא לחשוב על כלום ולאכול את כול המקרר בלי לחשוב על כלום.
    הבעיה היא שהתחלתי לפחד לאכול!! אני מקזזת כמעט כול יום לפחות הארוחה אחת. אני יודעת שזה לא בסדר אבל לא מצליחה להתגבר על זה!!

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*