ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

המומנטום בדיאטה

פורסם ביום 3-5-2011, בשעה 9:26 ע"י דיאטה מהחיים

לפני כמה ימים ישבתי בסלון בזמן שבעלי והילד ראו משחק של מכבי, וכל הדיבורים שלהם גרמו לי להתחיל לחשוב. בעלי כל הזמן דיבר על המומנטום – המומנטום אצל מכבי, במומנטום אצל הספרדים, המומנטום זה הדבר הכי חשוב בכדורסל וכד'…

בגלל שמשחקי כדורסל אף פעם לא ריתקו אותי יותר מדי ודי ניסיתי להעביר את הזמן עד שהמשחק ייגמר, התחלתי לחשוב, וכמובן שהמוח שלי מיד עשה קישור, איך לא, לדיאטה.

פתאום הדיבורים והאסטרטגיות של הכדורסל נראו לי כל כך הגיוניים ונכונים כשמנסים לשייך אותם לתהליך של לרדת במשקל או של דיאטה.

הדבר שהכי התחבר לי בין הכדורסל לדיאטה שלי זה המומנטום. בשלב מסוים לאחר שהצטרפתי לקבוצת הרזיה, התחלתי לבשל מתכונים לדיאטה ובמקביל גם באמת סוף סוף התחלתי לרדת במשקל באופן משמעותי, אני זוכרת בבירור שהייתה לי הרגשה כאילו ניסיתי לדחוף משאית גדולה וכבדה במשך הרבה זמן, ובסוף הצלחתי להזיז אותה ועכשיו היא כבר נוסעת מעצמה. פתאום הרגשתי שאני "על הגל" ושעכשיו הכל יותר קל – לשמור על מה שאני אוכלת, להתמיד בפעילות הגופנית וכד'. בדיעבד, אני יכולה לומר היום שההרגשה ההיא הייתה פשוט המומנטום, שעבר לצד שלי במשחק. עד אז הוא לא היה ברשותי אבל מהרגע שיש מומנטום, הכל זורם מעצמו בהרבה יותר קלות.

אני חושבת שזה אולי אחד המסרים הכי חשובים שיש לי להעביר לכל מי שמנסה לרזות ולהיכנס למשטר דיאטה רציני ולא מצליח. זה קצת נדוש ולא ממש עוזר להגיד – אל תתייאשו, בסוף זה יצליח. אני יודעת שזה לא מה שעוזר לשמוע. אז אולי אם תנסו לקשר את זה לחוויות אחרות בחיים, זה ייראה לכם קצת יותר הגיוני – מומנטום זה משהו שכולנו חווים מפעם לפעם בחיים. כבר דיברנו על זה שבספורט זה מאוד משמעותי, אז כל מי ששיחק אי פעם כדורסל יכול להבין שההצלחה של הדיאטה היא בדיוק כמו להטות את המומנטום של המשחק לצד של הקבוצה שלך.

אבל גם מי שלא מכיר את התחושה הזו מעולם הספורט, בטח מכיר אותה ממקום אחר – מהלימודים, מההתקדמות בעבודה, אפילו מהצלחה רומאנטית.

אם אתם סובלים מעודף משקל וכבר התייאשתם בכל הדיאטות השונות, אז קודם כל – אל תתייאשו, לא משנה מה. תמיד יש תקווה, לכולם. ושנית – חישבו על המומנטום וכמה כיף וקל יהיה כשהוא יעבור לצד שלכם. עליכם לדעת שזה לא יקרה מיד, זה ייקח זמן ולפעמים ייראה כאילו זה בכלל לא הולך להגיע. אבל אם תתמידו ותעשו את כל מה שצריך – תזונה נכונה, מפגשים קבועים של קבוצת הרזיה, פעילות ספורטיבית כמה פעמים בשבוע, תפריט דיאטה מוקפד וכד' – לאחר מספיק זמן המומנטום פשוט יגיע אליכם מעצמו, וכשזה יקרה אתם פשוט תרגישו שהכל קורה מעצמו – שפתאום קל לכם מאוד להתמיד בדיאטה, כאילו זה הדבר הטבעי היחידי שיש לעשות…

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*