ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

דיאטה והעצמה נשית

פורסם ביום 6-3-2011, בשעה 7:54 ע"י דיאטה מהחיים

השבוע הלכתי עם חברה טובה למפגש במסגרת סדנא שהיא משתתפת בה, שלך העצמה נשית. אני באופן כללי לא ממש מתעניינת בכל הגל החדש הזה של העצמה נשית, אבל היא לחצה עלי ובאמת התחשק לי קצת בזמן האחרון עוד איזו פעילות חברתית חוץ מאשר קבוצת הרזיה, אז אמרתי – יאללה, ננסה…

האמת היא, שהופתעתי לטובה. אמנם לא דיברו שם על הנושא שאני רגילה לדבר עליו במפגשים כאלו – לדרת במשקל, ולא הציעו שם מתכונים לדיאטה או משהו בסגנון, אבל בהחלט דיברו על דברים שאני מתחברת אליהם – המקום של נשים בעולם המערבי של ימינו, כיצד מתייחסים לנשים בחברה הישראלית, מה אנחנו יכולות לעשות על מנת לקבל יחס ראוי יותר מגברים ולהתקדם בחברה כאילו אין בה אפליה בכלל (ותאמינו לי – עדיין יש בה..) וכד'.

פתאום מצאתי את עצמי מתחברת נורא לנושא וזורמת עם השיחה ממש כאילו מדובר בקבוצת דיאטה או בשיחה על תזונה נכונה. לא רק שהיה לי הרבה מה להגיד (נראה לי שהוצאתי עליהן את כל התסכולים שלי מבעלי, מסכנות…), אלא גם הרגשתי שמה שאני מקבלת מנשים אחרות שם – עצות ושיתוף חוויות אישיות, ממש עוזר לי להרגיש יותר טוב ולעשות לעצמי קצת סדר בראש בנוגע למקומי כאישה, ומה אני חייבת לדרוש לעצמי ולא לוותר עליו.

למשל, למה זה נראה לבעלי כל כך טבעי וברור מאליו שאני הזו שעושה את הכלים אחרי ארוחת הערב? יותר חמור מזה – למה זה נראה לי כל כך ברור מאליו?? אנחנו כל כך שרויות בתוך הדפוסים המפלים של החברה שלנו עד שאנחנו בעצמנו כבר לא מבדילות בין מה נכון ומה לא נכון. איך אמרה המדריכה בקבוצה – פעם, נשים היו בטוחות בעצמן שזה בסדר שלא נותנים להן להצביע, פשוט כי זה היה המצב בעולם אז הוא היה נראה טבעי לכולם. אז היום העולם הרבה יותר מתקדם ושוויוני, אבל לא מספיק. בפעם הבאה שבעלי יניח שאני עושה את הכלים כמובן מאליו, הולכת להיות לנו שיחה ארוכה מאוד (למרות שסביר להניח שבסופה אני עדיין אעשה את הכלים, אבל לפחות זה יתחיל לחלחל לו לתודעה…).

 

בשלב מסוים מישהי אפילו התחילה לדבר בלי קשר לכלום על מתכונים לדיאטה (כנראה שדיאטה היא נושא פופולארי בכל קבוצה המכילה נשים…), ולי היה כמובן הרבה מה לומר בנושא. אחרי המפגש התחלנו לדבר בינינו ולהחליף בינינו מתכונים לדיאטה כאלו ואחרים. חוץ ממתכונים ומהרגשה טובה ועמוקה, נראה לי שגם מצאתי לי כמה חברות חדשות שם – אף פעם לא מזיק. אז יש מצב טוב שאני אתחיל ללכת עם החברה שלי למפגשים האלו על בסיס קבוע – נראה אם יהיה לי זמן. עד שאני אסיים איתן, הן כולן ידעו כל מה שיש לדעת על דיאטה, שמירה על המשקל ותזונה נכונה….

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*