ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

העברת מודעות לדיאטה לילדים

פורסם ביום 13-3-2011, בשעה 8:58 ע"י דיאטה מהחיים

בזמן האחרון אני מתחילה לחשוב הרבה על הילדים שלי, ומה יהיה איתם בכל הנושא של עודף משקל, תזונה נכונה ודיאטה. אמנם הם עדיין ממש קטנים יחסית (אחד בגן, אחת תינוקת והגדול עוד לא הגיע לבר מצווה..), אבל הם התברכו בגנים שלי ושל בעלי, ככה שקיים סיכוי די טוב שהם יפתחו בהמשך החיים שלהם נטייה לעודף משקל. אני יודעת שזה נראה כמו דאגת יתר או משהו שאני לא אמורה לחשוב עליו עכשיו כשהם עוד קטנים, ואני באמת מודה לאלוהים כל יום על זה שיש לי אותם ושהם בריאים ושלמים, אבל אני לא יכולה שלא לחשוב על זה שאולי מחכה להם בחיים אותו מאבק ארוך ומתיש שאני עוברת עם בעיית המשקל.

אז אני מעוניינת להתחיל ולעשות משהו בנושא, לא בטוחה ממש מה, על מנת שהם לא ימצאו את עצמם עוד שלושים שנה ב קבוצת הרזיה, נאבקים בעודף משקל. לא שזה הדבר הכי גרוע בעולם – הקבוצת הרזיה העניקה לי הרבה מאוד בחיים חוץ מ דיאטה, כולל חברים טובים, אבל אני חושבת שאם אדם כלשהו יכול להימנע מעודף משקל, זה בהחלט עדיף עבורו, ועבור הילדים שלי אני כמובן רוצה את הטוב ביותר, ושום דבר מלבד לטוב ביותר…

מה אני יכולה לעשות בנושא מבעוד מועד על מנת שהילדים שלי לא יפתחו מלכתחילה בעיית משקל? הגדול שלי הוא כבר מהילדים ה"בריאים" והגדולים יותר בכיתה שלו, ואני רוצה למנוע ממנו מלהתדרדר למצב של משקל עודף.

מן הסתם, הדרך הכי טובה בה אני יכולה לפעול היא על ידי חינוך, והעלאת המודעות שלהם לתזונה נכונה ולפעילות גופנית באופן עקבי. היום, כל הילדים, ובכלל זה גם הגדול שלי, מבלים יותר זמן מול המחשב הפייסבוק מאשר במגרש המשחקים. אין מה לעשות. לכן אני מנסה לעודד אותו ללכת לחוגים שונים, לשחק כדורגל, כדורסל או כל סוג ספורט אחר, רק שהוא ייהנה ממנו ויפתח אותו בתור תחביב. בעלי אומר שהוא כל כך אוהב כדורגל (למרות שהוא לא שיחק כבר כמה שנים טובות) בגלל הילדות שלו, והזיכרונות מהמשחקים עם החברים בשכונה. אני רוצה שגם לילד שלי יהיו את הזיכרונות האלו, ובתקווה שהוא גם ישמור על האהבה שלו למשחק וימשיך לשחק כל שבוע.

מה אני יעשה עם הקטנה כשהיא תגדל? איזה סוג ספורט בנות אוהבות? אני לא יודעת, אבל לזה נדאג עוד כמה שנים. בינתיים אני נמצאת במאבק מתמיד איתם על אכילת ממתקים. גם ככה יותר מדי ממתקים זה לא טוב לאף אחד, אבל בשביל הילדים שלי, שיש להם כאמור נטייה להשמנה, זה בכלל גרוע. זה מאבק קשה שלא נגמר אף פעם, אבל אני יודעת שאם עכשיו אני אתעקש, זה יהיה הסיכוי הגדול ביותר שהם יפתחו הרגלי תזונה נכונים, ולא ייכנסו למצב של עודף משקל כבר בגיל צעיר…

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*