ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

דיאטה מצליחה עם או בלי קבוצת הרזיה

פורסם ביום 27-3-2011, בשעה 8:28 ע"י דיאטה מהחיים

אני רוצה להשתמש בתקופה הטובה שעוברת עלי, ובזה שאני מרגישה שאני ממש מצליחה ומתקדמת יפה עם הדיאטה שלי, בשביל לחלוק אתכם כמה תובנות בסיסיות שהגעתי אליהן בנוגע לדיאטה מצליחה ואפקטיבית.

קודם כל, אני רוצה להגיד שאני מודעת לזה שהרבה יותר קל להגיד לאחרים מה לעשות ולספר איך אפשר לעשות דיאטה מצליחה כשאני בעצמי נמצאת בתקופה מוצלחת. כשמצליחים במשהו זה נראה הרבה יותר קל ואפשרי מאשר כשנמצאים מחוץ לו. עדיין, אני רוצה פשוט לתת כמה עצות לדיאטה מוצלחת, עצות בסיסיות שאני חושבת שכל אחד ואחת יכולים ללמוד מהם לפחות קצת.

בשביל להיכנס לדיאטה מצליחה, אני לא חושבת שחייבים קבוצת הרזיה. שלא תבינו אותי לא נכון, אני חושבת שזוהי דרך מצוינת להיכנס למשטר של דיאטה ואני ממליצה עליה בחום לכולם, אבל אני יודעת שיש הרבה מאוד אנשים שנרתעים מקבוצות הרזיה מכל מיני סיבות שונות, ומשתמשים בזה כתירוץ לעצמם לא להתחיל אף פעם דיאטה ברצינות. אז עבור מי שקבוצת הרזיה מרתיעה אותו מכל סיבה שהיא, אני רוצה להגיד שאני באמת חושבת שזה לא חובה – אפשר וכדאי להתחיל בדיאטה גם אם לא הולכים לקבוצת הרזיה. אבל העניין הוא, שקבוצת הרזיה מספקת מקור טוב לשאול שאלות ולהתייעץ עם אנשים אחרים (וביניהם כמובן גם מומחים בתחום) בנוגע לתחומים שונים בדיאטה. מי שמתחיל דיאטה בלי קבוצת הרזיה אולי יזדקק למקור חלופי לידע, כמו גם למישהו להיעזר בו לתכנון הדיאטה לפרטיה השונים. לכן, ניתן או לפנות לתזונאית כלשהי ולהתייעץ איתה, או לחפש מידע באינטרנט ואפילו להיכנס לפורומים שמלאים באנשים שמוכנים לעזור בתחום.

בנוסף, חשוב עבור מי שמתחיל דיאטה ומעוניין שהיא תחזיק מעמד ותצליח, להבין שמדובר בתהליך ארוך וקשה. אין ברירה אחרת. זה חייב להיות קשה, אבל זה בסדר – ככל שזה יותר קשה, ככה הרגשת הגמול בהרזיה תהיה חזקה ומהנה יותר. אתם חייבים להיות מודעים לזה שהפן הפסיכולוגי משחק כאן תפקיד חשוב מאוד – אתם בעצם בסוג של משחק מוחות עם עצמכם, ואתם חייבים לקחת את זה בחשבון כשאתם מתחילים. חשוב להגיע לדיאטה עם הרבה מאוד מוטיבציה להצליח, אחרת סביר להניח ששום דבר לא יקרה. לרדת במשקל זה כמו לכבוש את האוורסט – חייבים מוטיבציה והמון אמביציה בשביל להצליח בזה. ובד בבד חשוב גם לזכור תמיד שלא משנה כמה זה נראה קשה – זה אפשרי. מיליוני אנשים עושים את זה מדי שנה, אז גם אתם יכולים!

ולסיום, אני רוצה להציע כללים כלליים להתחיל עם הדיאטה – קודם כל, פעילות גופנית. מצאו פעילות שאתם אוהבים לעשות, התחילו עם פעם או פעמיים בשבוע והעלו לאט לאט את המינון. במקביל, ערכו לעצמכם תפריט שבועי אשר כולל מתכונים לדיאטה – אוכל טעים, מזין ומשביע שאתם אוהבים (התייעצות עם דיאטנית כאן היא מומלצת). זה הבסיס – תתחילו מזה עם הרבה מוטיבציה, והכל יהיה בסדר…

 

בהצלחה!!

2 תגובות

  1. yael
    פורסמה ביום 10/04/2011 בשעה 14:59 | קישור קבוע

    לא התחברתי כל כך לגישה. את מתייחסת לדיאטה כאילו זו יציאה למלחמה- "לכבוש את האוורסט" "חייב להיות קשה" וכו' וכו'.
    אני ממליצה לך לקחת את הדברים באופן קל ורגוע יותר, ניכר כי את משקיעה המון אנרגיה אבל חשוב לזכור שזה מרתון לטווח ארוך ולא כיבוש אוורסט שהוא מאמץ קצר יחסית ואינטנסיבי שתוצאותיו שחיקה קשה ומותשות. בהצלחה!

  2. פורסמה ביום 11/01/2012 בשעה 16:51 | קישור קבוע

    קבוצת הרזיה היא כלי נהדר, למרות אובדן האינטימיות לכאורה. אם מדובר בקבוצה הומוגנית שיש לה מכנה משותף אמיתי ולא "חוג חברתי", זה פשוט עוזר 🙂

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*