ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

דיאטה בזמן בהריון.

פורסם ביום 17-5-2011, בשעה 8:48 ע"י כל מיני

הריון הינו מצב מיוחד מאוד בחיי בני האדם. הריון נמשך בדרך כלל, במידה והכול תקין, כשתשעה חודשים. הריון הוא מצב עדין ומורכב מכיוון שמדובר בשני בני אדם – האישה ההרה והעובר אשר נמצא ברחמה.

שמירה על הבריאות בזמן הריון

הריון הוא מצב שכמעט כל פעולה אשר נעשית על ידי האישה מושלכת באופן מלא או חלקי גם על העובר. כמו למשל: תזונת האישה, מצב הרוח של האישה, פעילות יומיומית שנעשית על ידי האישה. כשמדובר בתזונתה של האישה חלק מהמזון עובר ישירות אל העובר. כמו למשל במידה והאישה שותה אלכוהול, חלק ממנו נספג בדמו של העובר, מיותר לציין שדבר זה מיותר לחלוטין. כמו כן, עישון של היולדת בזמן הריון עלול לגרום לנזק בלתי הפיך לתינוק במידה זו או אחרת.

דיאטה לאישה בהריון:

כפי שצוין קודם, חלק מתזונתנו עובר אל התינוק וחשוב מאוד בבניית גופו. לכן, יש לשמור על תזונה מאוזנת וחשוב מכך, תזונה נכונה. במידה והאישה ההרה סובלת מעודף משקל והיא מעוניינת להתחיל בתהליך של דיאטה אסור בתכלית האיסור לעשות דיאטה כאוות נפשה מכיוון שתהליך של דיאטה עלול לפגוע באופן ישיר בהתפתחותו של העובר ולפגוע בדרך זו או אחרת בבריאותו של התינוק וגם בבריאותה של האישה. דיאטה שנעשית על ידי אישה בהריון צריכה להיעשות בפיקוח רפואי צמוד על ידי מספר רופאים כמו: רופא נשים, רופא משפחה ודיאטנית שתוכל לכוון את דרכה. כמובן, דיאטה של אישה הרה תכלול בתוכה מרכיבי מזון בריאותיים ומזינים כמו: ירקות, פירות, פחמימות ובשר תוך כדי פעילות ספורט מתונה בעצתו של רופא.

דיאטה וחשיבותה

לא רק נשים בעלות עודף משקל שנמצאות בהריון חייבות שמירה על תהליך דיאטה. נשים בעלות משקל סביר למבנה גופן לא תמיד הן בריאות ולכן הן חייבות לשמור על תזונה מתאימה אך הן חייבות להתחשב גם בצורכי העובר. דיאטה נכונה וחשובה להתפתחותו של העובר ולהמשך הריון קל ובריא תלויה הרבה באורך החיים של האישה. אין לצרוך בזמן הריון מלח בצורה מופרזת, שומנים מעל המותר, בדיקה תקופתית של העובר(על מנת למנוע סיכון של רשלנות רפואית בהריון) ובדיקות כלליות.

בדיקות כלליות בזמן ההיריון והדיאטה, קרי התזונה הנכונה, חשובות מאוד למעקב והן בעצם משקפות למישרין את המצב הגופני של האישה המקרינה באופן אוטומטי על מצב בריאותו של העובר. לדוגמא צריכה מופרזת של נתרן יעלה את לחץ הדם של האישה, דבר שעלול להזיק לאורך זמן לשניהם. באופן כללי, לאדם שסובל מיתר לחץ דם עלולות כליותיו להיפגע עקב כך.

כל אישה אשר נכנסת להריון חייבת לעשות בדק בית ( כן בדיוק כפי שעושים ביקורת מבנים לדירה) וזה בכדי לשמור על כללי בריאות נאותים על מנת שבריאותיה ובריאות עוברה יהיו תקינים עד לסיום התהליך.

 

 

 

תגובה אחת

  1. פורסמה ביום 13/01/2012 בשעה 12:49 | קישור קבוע

    הריון הוא תקופה מיוחדת וחד פעמית עבור העובר. אני בעד דיאטה במובן של תזונה נכונה, כל זמן שזה משתלב עם סדרי העדיפויות של העובר 🙂

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*