ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

הגורם הפסיכולוגי מאחורי דיאטה מוצלחת

פורסם ביום 30-6-2011, בשעה 10:22 ע"י דיאטה מהחיים

ברבים ממפגשי קבוצת ההרזיה אנחנו מדברים על הפן הפסיכולוגי החשוב כל כך, העומד בבסיס דיאטה טובה ונכונה. למעשה, ככל שעובר הזמן אני מצליחה יותר ויותר לראות את החשיבות העצומה של הגורם הפסיכולוגי הזה, ועד כמה הוא יכול לעשות את ההבדל בין דיאטה מוצלחת לבין כישלון חרוץ.

כאשר אני אומרת "הפן הפסיכולוגי" אני לא מתכוונת רק למוטיבציה לרדת במשקל ולדרכים להעלות את המוטיבציה להתמיד בדיאטה. אני מדבר על שינוי מעמיק ומקיף בהרגלי החשיבה שלנו על אוכל, ובדרך בה אנו רואים תזונה נכונה ובריאה  כחלק אינטגראלי משגרת החיים שלנו. אחת הטעויות הגדולות ביותר שעושים בדיאטות רבות ושונות הוא לנסות "להיכנס בכוח" בכל העניין הפסיכולוגי – אנשים שנכנסים לסוג של טירוף ומכניסים את עצמם לאקסטזה אמיתית, בניסיון לייצר מומנטום שיחזיק להם כמה שיותר זמן, כך שיוכלו להתמיד כמה שיותר זמן בדיאטה. אבל השיטה הנכונה יותר, כפי שדיברנו עליה ב קבוצת הרזיה, היא לנסות וליצור שינוי מחשבתי – תודעתי אמיתי. לנסות לתפוס את כל נושא הדיאטה בדרך מעט שונה, ולא להסתכל על זה כאתגר נקודתי – "אני חייבת לאכול רק על פי מתכונים בריאים לדיאטה במשך חצי שנה"… במקום זה, צריך להטמיע ולהבין באמת את המשמעויות של תזונה יומיומית לא נכונה (מהסוג שיש לרוב המכריע של האנשים), וממש "לראות" מול עיני רוחי את ההשפעות של תזונה לא נכונה אל מול ההשפעות הטבעיות והרצויות של תזונה נכונה.

השלב הבא והמתבקש הוא להבין בעצם את תפקידה של קבוצת ההרזיה, וכיצד הוא מתקשר לפן הפסיכולוגי שמאחורי הדיאטה. כמובן שאלו היו מהשיחות הראשונות שערכנו בקבוצת ההרזיה, אבל השבוע חזרנו לעסוק בסוגיה הזו, כך שהיא טרייה בראש שלי… קבוצת ההרזיה משמשת אותנו בדרכים רבות ושונות. אחת הפונקציות החשובות ביותר אותן היא ממלאת היא בעצם פונקציה פסיכולוגית – קבוצת ההרזיה היא סוג של כלי קיבול עבור כל מה שעל נפשנו. המפגשים עם כל האנשים האלו בסביבה תומכת וידידותית בעצם מסייעים לנו ישירות להתמודד עם כל הקשיים הפסיכולוגיים והנפשיים הנובעים מחיים שלמים עם משקל עודף וניסיון לרדת במשקל, עם כל התסכול והמרמור הנלווים לזה. בנוסף, קבוצת ההרזיה היא המקום בו הכי קל וטבעי לנסות ובאמת לערוך את שינוי המחשבתי הזה. ככל שיושבים ומדברים יותר על תזונה נכונה, פעילות גופנית סדירה וכד' כחלק טבעי מאורח החיים הרצוי שלנו, כך קל ואפשרי יותר לחזור הביתה ובאמת לנסות וליישם את זה במציאות.

בדיעבד, אני חושבת שקבוצת ההרזיה באמת סייעה לי לבצע את השינוי המחשבתי הזה, ולהגיע למקום בו אני נמצאת היום. זו גם הסיבה לכך שאני ממליצה על השיטה הזו לכל מי שמעוניין לרדת במשקל – היא הכי הגיונית ותומכת מבחינה נפשית, ולא רק מבחינה חברתית…

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*