ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

לדכא את התיאבון

פורסם ביום 17-3-2011, בשעה 9:19 ע"י דיאטה מהחיים

אחת הבעיות הכי גדולות שלי עם כל עניין הדיאטה הוא כמובן התיאבון. ברוך השם, גם אני וגם בעלי נולדנו עם תיאבון בריא, בלשון המעטה, וככה גם שלושת הילדים שלנו. אז ברור שעדיף להיות עם תיאבון יתר כמו שיש לנו מאשר להיוולד בלי תיאבון ואהבה לאוכל (אוכל הוא עדיין מתענוגות החיים הגדולות ביותר..), אבל המאבק נגד התיאבון הזה מלווה אותי כל החיים, ובמיוחד במהלך הדיאטה אני מרגישה את זה חזק.

כבר דיברתי על זה כמה פעמים ב קבוצת הרזיה אליה אני הולכת, וגם קיבלתי מהחברה שם המון טיפים טובים. טיפ מצוין אחד פשוט היה מתכונים לדיאטה מסוגים שונים, כאלו שהם גם טעימים, גם משביעים וגם מופחתי קלוריות. הבעיה היא שתמיד נשאר הרצון הזה מדי פעם לחטוף קצת ג'אנק פוד מסוג כזה או אחר, פשוט כי הוא כל כך טעים, טעים בצורה שאף מתכון דיאטה לא יכול לחקות (עם כל הכבוד…).

הטיפ השני המועיל שקיבלתי בהקשר זה בקבוצת הרזיה היה לנסות להעסיק את עצמי על מנת לא לחשוב על אוכל, וככה בעצם להילחם בתיאבון היתר שלי (האמת היא שזו נקודה ששמתי לב אליה בעצמי, אבל המדריכה והחברים בקבוצת הרזיה עזרו לי לשים את זה במילים ולנסות וליישם את זה..). אז באמת כשאני מעסיקה את עצמי אני פחות חושבת על אוכל, לכן אני מנסה להיות עסוקה כל הזמן. היוגה וההליכות היומיות ממלאות לי כמה שעות טובות בשבוע של אי חשיבה על אוכל, וככה גם פעילויות שונות אחרות ומטלות הבית. עדיין, אני חוששת שהתיאבון המוגבר הזה לא נעלם לחלוטין – הוא רק מחכה להזדמנות להתפרץ שוב.

לכן, התחלתי בזמן האחרון לברר קצת על מדכאי תיאבון שונים ועל ההשפעה שלהם על הגוף. גיליתי שמדכאי תיאבון זה עולם ומלואו, עולם גדול אולי כמו עולם הדיאטה עצמו. קיימים תוספים שונים ותכשירים מדכאי תיאבון מסוגים שונים. ישנם מדכאי תיאבון סינטטיים – בעצם סוג של תרופות או כדורים שלוקחים על מנת לדכא את התיאבון, אבל הרבה מהם אינם כל כך טובים לגוף, בטח שלא לאורך זמן. בנוסף, קיימים מדכאי תיאבון טבעיים כמו צמחי מרפא שונים מדרום אמריקה שכבר לפני מאות שנים גילו את הסגולות המופלאות שלהם, והתחילו להשתמש בהם גם בתור תרופות לבעיות שונות וגם בתור מדכאי תיאבון. נראה לי שאני אלך לכיוון הזה, ואנסה לראות אם זה עובד עבורי. נראה לי שבתור שלב ראשון אני אפנה לתזונאית מומחית כזו או אחרת, על מנת שתמליץ לי על מדכאי התיאבון הטובים ביותר עבורי. אני מקווה שזה, ביחד עם מתכונים לדיאטה שמהווים את מרבית הארוחות שלי, יעזרו לי לרדת במשקל.

 

ואולי אני בכלל צריכה מדכאי תיאבון פסיכולוגיים – לעבוד על עצמי חזק פשוט לא להיכנע לדחף לאכול ג'אנק. אני אנסה קומבינציה של כולם ואעדכן אתכם איך הולך לי…

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*