ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

דיאטה ובריאות

פורסם ביום 19-5-2011, בשעה 13:57 ע"י כל מיני

בשנים האחרונות הוכח קשר ישיר בין השמנה לבין בריאות ירודה. השומן הוכח כגורם מספר אחד בהתקפי לב וכמובן גם בשבץ מוחי, עלייה בלחץ הדם וירידה באופן משמעותי בתפקוד היומיומי של האדם.

 השמנת יתר.

השמנה היא תוצאה ישירה של תאבון מופרז, אכילה מרובה ללא גבולות של מוצרי מזון לא הכרחיים כגון: ממתקים, אוכל מהיר ואכילה בזמנים לא קבועים כמו למשל זלילות לילה ונשנושים מול הטלוויזיה. השמנה היא למעשה פעולה אשר דומה לכדור שלג, כלומר, אתה מתחיל להשמין, הקיבה מתרחבת ומתרגלת לכמות מסוימת של אוכל, ההזמנה מתחילה ועולה במהירות והדבר מביא פעמים רבות לתחושת תסכול, ביטחון עצמי ירוד, מראה לא אסטטי וכדומה. ברגע שאדם מסוים הוסיף למשקלו כמה קילוגרמים עודפים והוא מנסה לרדת אין זה מומלץ להתחיל בשיטת דיאטה "הפסק לאכול" ומדוע? ובכן, דיאטה בשיטת "הפסק לאכול" עלולה לגרום בראש ובראשונה לירידה במשקל אך למראית עין מכיוון שקודם כל הנוזלים בגופו של האדם ייעלמו והדבר יוריד ממשקלו, אך הגוף שהוא מכונה ממוחשבת ישמור את העודפים וכך בעצם אין שום ירידה במשקל. בנוסף, הנזק לכך שיגרם לגוף עלול להיות במקרים קיצוניים לנזק בלתי הפיך.

 נזקים עקב דיאטה לא נכונה.

רוב האנשים חושבים שכמות האוכל היא הגורם המרכזי בעלייה במשקל, דבר שאיננו נכון כלל וכלל. לדוגמא, פרוסת לחם יכולה להשביע יותר מאשר חתיכת שוקולד שמכילה בתוכה פי 10 קלוריות. דיאטה לא נכונה עלולה לפגוע בריכוז, פגיעה באיברים שונים כמו הקיבה, כבד, כליות(אולקוס- כיב קיבה) וכמובן דיאטה לא נכונה עלולה לגרום לחולשה, סחרחורת, ירידה בלחץ הדם, עלייה בדופק, עצבנות יתר ותפקיד יומיומי גרוע.

 תזונה נכונה של דיאטה.

ישנן שיטות רבות ותוכניות רבות לעשיית דיאטה והורדה במשקל. ישנם מכונים אשר מתמחים בהרזיה והם בעלי יועצים שעברו הכשרה מיוחדת (קדם רפואית) ואלו נקראים: דיאטנים. רצוי שלא ללכת לקבוצה של שומרי משקל ללא הכוונה רפואית והכוונה היא כמובן לרופא משפחה, מכיוון שישנם מקרים בהם ההשמנה נובעת לא מזלילות אלא מבעיה רפואית כלשהי כמו למשל: בלוטת התריס, חילוף חומרים לא תקין וכדומה ולכן דיאטה עצמית ללא הכוונה רפואית עלולה לגרום נזק בלתי הפיך.

ספורט ודיאטה.

כאשר מתחילים בדיאטה יש לשלב זאת גם בספורט ומדוע? שילוב ספורט תוך כדי הדיאטה תעזור לשריפה של קלוריות עודפות ובעצם כך יואץ תהליך ההרזיה. חשוב מאוד לאכול מספר פעמים ביום מנות קטנות ולא מנה אחת גדולה וזה כדי לחלק בעצם את האנרגיה בגוף בצורה שתהליך פירוק המזון והסוכרים יעשה תוך כדי המשך פעילותו של הגוף ששורף קלוריות. הנה אתם מסתכלים על אלבום תמונות דיגיטלי ורואים את עצמכם איך הייתם לפני וכיצד אתם נראים כיום. במקום לרוץ אל טיפול זוגי בעקבות עליה במשקל רצוי להתחיל בדיאטה חכמה, בריאה שמשולבת עם ספורט.

פרסם תגובה

האימייל שלך לעולם לא ישותף. שדות נדרשים מסומנים *

*
*